Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

worden tijdens een backup alle bestanden overgeschreven?

Het is nogal handig om een back up te hebben op een usb of iets anders. Maar de back ups kunnen nogal groot zijn. Wordt er tijdens alle bestand overgeschreven of alleen de bestanden die gewijzigd zijn, want als je alle bestand steeds laat overschrijven kan dat lang duren en je computer (tijdelijk) vertragen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
3K
SimonV
8 jaar geleden
Waarmee backup je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@SimonV
Ik zet mijn back up op een 4GB usb-stick

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, alleen de bestanden die gewijzigd zijn worden overschreven.

De eerste keer kan een Windowsbackup uren duren, maar de tweede keer slechts zo'n 20 minuten (tenzij je een aantal gigabytes aan data hebt toegevoegd).

Toegevoegd na 22 minuten:
Ikzelf maak snel backups van een map met het commando
Robocopy c:\[map] X:\[backupmap] /MIR
in een batch-file.

Je kunt hier ook een simpel programmaatje als CopyChangedFiles voor gebruiken.
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het gewoon op een USB stickje staan maar het wordt niet overgeschreven, de bestanden worden gewoon gekopieerd en in de usb gezet, nu heb ik dus al 3x dezelfde (vooral oude ) bestanden staan op mijn usb, iedere update zorgt dus ervoor dat ik 2x meer ruimte gebruik op mijn usb stick.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb wel een optie gevonden om automatisch alle oude te verwijden en alleen de meest recente versies te behouden. Echter moet ik dit wel steeds zelf aanklikken. Heeft iemand hier een oplossing voor?
SimonV
8 jaar geleden
Dat hoeft met SyncBack Free niet.
Dit is het meest populaire backupprogramma. https://www.seniorweb.nl/software/syncback https://www.seniorweb.nl/artikel/back-up-maken-met-syncback

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding