Kun je gegevens vinden op een laptop zonder HDD?

Wij hebben een laptop verkocht. De verkoper wil hem kopen zónder HDD aangezien hij een ssd wil plaatsen, prima. Maar zijn er verder nog gegevens die hij zou kunnen zien? Of is alles nu ook gewoon weg?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Cryofiel
8 jaar geleden
Als er niet al een SSD inzit, zijn alle gegevens weg als je de HDD uit de laptop haalt. Verder moet je natuurlijk alle andere opslagmedia verwijderen (SD, CF, USB, CD/DVD, enzovoort). Dan blijven alleen nog de BIOS-instellingen over. Maar of je dat nu 'gegevens' mag noemen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je prive-gegevens zoals mappen en bestanden zijn niet meer terug te halen op deze manier.
Deze worden altijd op de harde schijf opgeslagen.

Het beste antwoord

Nee. RAM is leeg bij stroom eraf, en alles gegevens staan op de HDD.

Toegevoegd na 39 seconden:
Zorg dat een SD-kaart of CD/DVD uit de laptop zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Het kan idd ook nog dat je een SSD of M.2 SSD in je laptop hebt NAAST je HDD. Dit zou je dus ook nog moeten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar in dit geval wil de VERKOPER hem kopen, volgens de vraag. En daarmee is de verkoper de koper, en dus weet deze wat er op de HDD staat... Grapje... prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
:D LoL inderdaad.

Andere antwoorden (2)

Normaliter staat alles op je HDD, zoals internetgegevens, bestanden, wachtwoorden, etc.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@fionaf09 @MrTomaat Het kan ook op een SSD staan dus in principe kan het wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad. De vrager kan idd ook nog een SSD of M2kaart in zijn laptop hebben.