Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik weer toegang tot mijn externe harde schijf?

Ik krijg de melding: "G:/ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd."
Zeer waarschijnlijk komt dit door de update naar Windows 10 (was 7).

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben bijv:
- Geen gebruikersrechten binnen account
- Schijf is niet geformatteerd
- Data-index is corrupt.
- Schijf doet het niet (kapot) Controleer eerst of schijf wel bekend is bij windows onder stationsnaam G:. Misschien nu ander station geworden ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie. In ieder geval is de schijf niet kapot en volgens mij ook goed geformatteerd. Hij doet het gewoon op mijn tv maar niet meer op de pc.
Dit kan niet meer nadat ik Windows 10 geïnstalleerd heb. Heb je een idee wat te doen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als schijf (stationsnaam) wel zichtbaar is, vraag dan de eigenschappen eens op (rechtermuisknop-eigenschappen) en controleer of je rechten (beveiliging) OK zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daar zit iets niet goed inderdaad. Ik heb 2 afbeeldingen toegevoegd. Ik kan daar niets aanpassen in ieder geval. Als iemand kan helpen: graag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat je moet doen is de bevoegdheid zo instellen dat je er weer bij kunt. Het wijzigen van de eigenaar dus. Ik zie op de screeenshots dat je daar de mogelijkheid voor hebt. Heb je dit al eens geprobeerd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, ik had al een poging gedaan. In eerste instantie staat er bij eigenaar dus: "Kan de huidige eigenaar niet weergeven". Ik heb geprobeerd mijzelf (of eigenlijk mijn pc) toe te voegen als 'principal' (als: Administrator (MIJNNAAM-PC\Administrator). Bij toegang staat 'volledig beheer'. Type is 'toestaan'.
Als ik klik op 'toepassen' krijg ik de vraag of ik opgegeven machtigingen voor alle onderliggende objecten wil vervangen. Als ik accepteer krijg ik een foutmelding: "Objecten in de container kunnen niet worden geïnventariseerd. Toegang is geweigerd". Uiteindelijk kan ik niet anders dan annuleren en ben ik dus niets opgeschoten.
Doe ik iets fout? Als je/iemand mij er doorheen kan praten; graag!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding