kan het doorbranden van een oplaadkabel van laptop eigen schuld zijn?

ik heb een laptopje van HP; reeds na een paar maanden laadde hij niet meer op, en ik constateerde dat e.e.a. was doorgebrand; de PC winkel (waar die niet gekocht was) beweerde dat het een gebruikersfout is, (en dus geen garantie)… klopt dat?

8 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

De kans dat het een fout is van de gebruiker is klein, aangezien de stekker vast zit aan de adapter, en die weer aan de stekker die in het stopcontact gaat. Het is waarschijnlijk ook niet door je laptop veroorzaakt. Het kan komen doordat de adapter te veel elektriciteit doorstuurde naar de laptop, zo veel dat de kabel het niet aan kon. Dus het lijkt me niet jouw schuld, maar tijdens het gebruik van een adapter slijt de adapter. Maar daar kun jij niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bolt77
8 jaar geleden
helaas blijft die meneer op zijn standpunt staan; bedankt voor het meedenken