Hoe maak ik mijn macbook pro (med 2012) geschikt voor zware visuele programma's?

Ik bezit een macbook pro medio 2012. De macbook is erg traag en ik werk veel met programma's van de Adobe Mastercollection (After effects,Premmiere pro) Nou wil ik liever geen nieuwe laptop kopen maar mijn oude upgraden. Hoe kan ik mijn macbook geschikt maken zodat hij goed functioneert.

Ik heb in het verleden het RAM geheugen al verhoogd van 4GB naar 16GB (2x8GB)

Mac info:

MacBook Pro (13-inch, medio 2012)
2,5 GHz Intel Core i5
16 GB 1600 MHz DDR3
Intel HD Graphics 4000 1024 MB

Als ik online zoek hierover kom je al snel uit bij SSD (ik heb nog HDD) Is dit de oplossing?

Zelf kwam ik deze 2 tegen

1.-Samsung 850 Pro 512 GB
2.-Samsung 850 EVO 500 GB

Zijn deze geschikt voor mijn macbook en zo ja is er veel verschil? aangezien nummer 1 ongeveer 100 euro duurder is dan nummer 2.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen d.m.v Tips/Opties.

8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een laptop upgraden voor betere grafische kracht is onmogelijk. Een ssd versnelt wat betreft opstarten en laden van programmas maar verbeterd de grafische kracht niet. Het Ram geheugen is ruim genoeg maar voor zware grafische taken raad ik een desktop pc aan met een goede grafische kaart.

Antwoorden (1)

Ik heb zo een SSD in mijn Macbook Pro geplaatst en daarmee is de snelheid enorm toegenomen. Een wereld van verschil. Het plaatsen is een fluitje van een cent.
Wat betreft de keuze tussen een EVO en een PRO: De PRO is een paar procent sneller, maar dat weegt niet op tegen het prijsverschil. Dus gewoon voor de EVO gaan, is mijn advies.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Wat betreft de keuze tussen een EVO en een PRO: De PRO is een paar procent sneller, maar dat weegt niet op tegen het prijsverschil." Ehm, 5 jaar v.s. 10 jaar garantie. Wear-out op 75TB v.s. 150TB
19nm 128Gbit 32-layer 3D V-NAND 3-bit TLC v.s.
40nm 86Gbit 32-layer 3D V-NAND 2-bit MLC (En 3bit transistors zijn nog niet zo betrouwbaar gebleken als het 2bit broertje)
2core MGX controller v.s. 3core ARM controller.... Dat zijn wat van die dingetjes die het prijsverschil uitmaken... niet alleen dat deze een paar procent sneller is...
escape
8 jaar geleden
Klopt. Maar of dat €100,-- meerprijs waard is, moet iedereen voor zichzelf maar uitmaken...
Jaspro101
8 jaar geleden
Alleen een SSD upgraden maakt je computer niet opeens geschikt voor zware visuele programma's