opschonen van smartphone geeft probleem hoe android opnieuw te installeren?

ik heb een Wolfgang (Aldi) met Android 4.1. ik kreeg meldingen dat het geheugen op was en sommige apps werkten niet meer. volgens instructies apps verwijderd en geheugen vrij gemaakt. maar nu werkt HORIZON GO (tv kijken ) nauwelijks meer.
1. ligt dit aan overgang upc > ziggo? er gaat meer niet goed, zoal zenders die ineens wel/niet meer zijn te ontvangen) >> dus klagen bij ziggo
2. kan opnieuw installeren van Android helpen? (heb ik misschien te veel weggegooid) waar vind ik android 4.11

Toegevoegd na 3 minuten:
Android 4.1.2

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt gewoon via je instellingen menu de fabrieksinstellingen terug zetten dan word alles op je telefoon gewist en is hij weer ingesteld zoals dat je hem hebt gekocht.

Antwoorden (1)

Herinstalleren van android is niet de weg die je zoekt. Afgezien dat het praktisch onmogelijk tot zeer lastig is.
Wel zou verwijderen van de app die niet werkt en daarna herinstalleren de weg zijn.
Dus in dit geval verwijder Horizon GO en daarna herstarten van de gsm en daarna installeren van Horizon GO.

Of het aan de overgang van UPC naar Ziggo ligt zou ik niet kunnen zeggen, maar dan had je wel gemerkt bij de overgang niet bij het opschonen van je GSM.
Het kan toevallige samenloop van omstandigheden zijn.

Mijn vermoeden is dat je een applicatie die Horizon GO ondersteund ook opgeschoond hebt en dat die onderliggende applicatie nu weer geïnstalleerd dient te worden.