Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn imac upgraden?

Ik heb een Imac uit begin 2009 en ik merk de laatste tijd dat hij langzaam aan het worden is. Dit zijn mijn specs:

Imac 24-Inch, begin 2009
Processor: 2,93 Ghz Intel core 2 duo
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 120 256 MB
4Gb Ram-Geheugen

Is het mogelijk om mijn Imac te upgraden zodat hij sneller wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Althans niet in zoverre dat het zinvol is. Enige is wellicht een SSD, maar als het echt processingkracht is die je mist heb je daar ook niks aan. Maar dat zou ik dan iemand laten doen. Apple staat er nogal bekend om, om het je niet makkelijk te maken als je een upgrade doet.

Een iMac is verder dan RAM en HDD/SSD slecht up te graden, vergelijkbaar met een laptop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mac tracker kan je 8 gig RAM plaatsen dus er kan idd nog weleen upgrade tegenaan zeker wel de moeite waard
er is geen mogelijkheid tot het upgraden van je videocard helaas

De video kan je ook helpen vooral tip 5 kan zeker helpen
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag me hardop af of het toevoegen van RAM enige positieve invloed zal hebben op dat systeem. Als de vrager het van plan is zal deze eerst eens moeten gaan kijken of hij ooit weleens in de buurt komt van 100% RAM gebruik. En als dat is omdat deze tig programma's open heeft staan zou ik eerder adviseren minder programma's open te hebben aangezien dit ook processingkracht zal verbruiken en daar zit veel meer het probleem waarschijnlijk. RAM toevoegen omdat het kan, terwijl er al 4GB in zit lijkt mij zonder verdere info overbodig. Met 8GB RAM zou de vrager nog programma's open kunnen zetten met wellicht een negatief gevolg. RAM toevoegen heeft alleen zin als blijkt dat de huidige limiet steeds bereikt (en eigenlijk overschreden) wordt.
capthavoc
9 jaar geleden
Tja een SSD en wat geheugen is wat nog kan maar echt veel sneller zal het niet worden. Het alternatief is behoorlijk prijzig en als je alleen de programma's gebruikt die er al op staan dus geen video editing o.i.d Dan is het nog wel de moeite waard zolang het geheugen maar niet al te zeldzaam is. is dat nog een betaalbare upgrade maar wil je inderdaad een sneller cpu of videokaart dan valt er niets te verbeteren.
Niet met erg zinvolle upgrades. Je kan het RAM upgraden naar 8GB, de HDD vervangen met een SSD en dat was het. Een All-In-One zoals die iMac is erg slecht te upgraden, net als een laptop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding