Wat is een goede upgrade voor een soepel FSX?

Ik speel al heel lang FSX en heb nu enkele uitbereidingspakketten gekocht, CaptainSim 777 bijvoorbeeld. Merk nu dat mijn PC het niet meer goed trekt. Alle scenery en textures op medium-high hapert het beestje aardig!

Mijn specs nu:
Core2duo E8400 @ 3.0ghz
Radeon 4850 512mb.
6GB ram
Vista 64bit

Wil eigenlijk wel alles op high spelen (of Ultra)

Zat aan € 400,- te denken qua uit te geven bedrag.
Heb al gemaild naar bedrijven maar iedereen zegt wat anders, of ze kennen FSX gewoon niet.

9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Alles op Ultra betekent eigenlijk meer videogeheugen nodig dan de 512MB die je nu hebt. Een midrangekaartje zoals een GTX760(199 euro) of een Radeon R9 270(179 euro) is al een stap in de goede richting. Eigenlijk is een processor update ook aan te raden want de E8400 i.c.m X-Plane was voor mij de reden om naar een i7 over te stappen. Maar andere proc = andere socket = ander moederbord, en met een budget van 400 euro kom je er niet 1-2-3, maar een andere grafische kaart ga je merken, ik zou ook nog wat geld uitgeven aan wat meer geheugen. (minimaal 8GB is aanbevolen met alle add-ons en scenery's)

Laat je niks wijsmaken door de "belegen" requirements van MS zelf, want ik heb zelfs toen ik nog 8GB had diverse keren een melding gekregen om FSX opnieuw te starten met lagere instellingen omdat het geheugen te vol zat...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mikeybaco
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik zat ook te kijken naar een i7 processor, maar vind hem nog te duur (de sterkere versies beginnen bij € 300,-..)
Een optie is de overstap naar een i3 of i5 processor, maar of dat slim is? Ik las ook op veel sites dat je de e8400 goed kan overklokken, maar eerlijk gezegd vind ik dat zelf vrij link...
Op youtube staan zulke fantastische filmpjes van mensen met alles op ultra high en dan zó soepel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eerst hoe FSX het doet met een upgrade van de grafische kaart, want die moet echt vervangen worden, hoeveel je daar aan uit wilt geven is aan jou. Zelf draai ik een O.C versie van de GFX680 en daar doet FSX het heel goed op. Zo'n E8400 heb ik ook gehad, en deze overclocken geeft maar een marginale verbetering, maar deze proc upgraden betekent ook automatisch een ander moederbord wat nogal ingrijpend is...