Kan ik beter een koeling aanschaffen voor mijn computer of een nieuwe videokaart om skyrim goed te kunnen spelen?

Mijn GPU gaat al snel boven de 90 graden tijdens het spelen van skyrim, en crasht na een lange tijd gespeeld te hebben. Ik vroeg mij af wat ik hier het beste aan kan doen, moet ik hiervoor een goede koeling aanschaffen of is de videokaart niet goed genoeg. Momenteel heeft mijn computer:
-Intel(R) Core (TM) i7cpu 920 @ 2.67 GHz 2.67 GHz
-NVIDIA GeForce GT 330
-6GB Ram

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Snellere GPU aanschaffen. Een GT 330 is het niet waard om die beter proberen te koelen. Vraag me zelfs af of daar oplossingen voor zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Is die videokaart passief gekoeld? Dan is een kastventilator wellicht een oplossing, maar een 330 blijft natuurlijk niks als je wil gamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee de computer is niet passief gekoeld. Maar het is wel goed om te weten dat de 330 niet goed genoeg is, dan vraag ik mij alleen af wat een goede vervanging daarvoor is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet de computer, de videokaart . Zit er een fan op de videokaart, of een stuk metaal. Waarmee je hem kan vervangen ligt aan je budget. Van 100 tot 300 euro kan je heel wat leuks kopen. (duurder wordt maar marginaal beter).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee er zit een fan op de videokaart. Helaas heb ik niet genoeg geld om een nieuwe te kopen, dus dat wordt sparen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De videokaart goed stofvrij maken kan de koel prestaties verbeteren (terwijl je spaart voor een nieuwe)