Is de leessnelheid van mijn sd kaart van belang bij data transfer van externe harde schijf naar sd kaart?

Ik plug mijn externe harde schijf in de computer in, waar ik ook mijn sd kaart heb ingestopt. Ik wil bestanden van mijn externe harde schijf kopieren naar mijn sd kaart. Bepaalt nu de leessnelheid van mijn sd kaart hoe snel dit gaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (2)

De leessnelheid van de SD bepaalt de snelheid waarmee de datatransfer plaatsvindt. Voor een class 10 kaart is deze ongeveer 10 MB/Sec. Een externe harde schijf doet al snel enkele honderden MB/sec. De processor en het interne geheugen van de PC zijn zo snel dat die waarschijnlijk gedurende het hele proces voornamelijk staan te wachten op beide apparaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Een externe harde schijf doet al snel enkele honderden MB/sec." Nee, niet echt. Wellicht dat de "interne 3,5" HDD" in de behuizing wel 100-200 MB/s haalt maar de meeste externe HDD's worden vaak gelimiteerd door USB 2.0. In de praktijk zie je eerder 30-40 MB/s voor een USB2 ext HDD. Wat grappig genoeg ook praktijkwaardes zijn van class 10 kaartjes.
Een class 10 kaart moet minimaal 10MB/s schrijven, in praktijk ligt het vaak hoger om nooit onder dat minimum te komen, zo kan een videocamerafabrikant garanderen dat een class 10 kaartje geen framedrops zal geven (of stopt met filmen zoals ik met goedkope kaartjes wel heb ondervonden), als deze bij de hoogste settings 9,9 MB/s wegschrijft).

http://nl.hardware.info/reviews/4527/6/49-sd--en-microsd-kaartjes-review-alle-kaarten-op-tafel-testresultaten-10-gb-schrijven
2 halen de 10 niet die zijn dus de klassering niet waard. De rest zit er boven tot ver boven de 10MB/s tot 35 MB/s

Met lezen is het nog mooier:
http://nl.hardware.info/reviews/4527/7/49-sd--en-microsd-kaartjes-review-alle-kaarten-op-tafel-testresultaten-10-gb-lezen

Een class 10 kaartje haalt dan al snel 20MB/s-40MB/s

(35-40MB/s) Dat is net zo snel als (lees goed) wat de meeste extHDD's halen in de praktijk. De meeste zullen namelijk nog met USB 2 aangesloten zijn.

In sommige gevallen zal het er dus om hangen welke medium de vertragende factor is. Pas bij een USB3 extHDD zal SDHC class10 altijd de vertragende factor zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook de kaartlezer is van invloed!

Toegevoegd na 5 minuten:
Het antwoord op je vraag is dus ja. De snelheid zal in veel gevallen de uiteindelijke snelheid bepalen, totdat je het snelste class 10 kaartje hebt, dan kan de ext USB 2.0 HDD de boel gaan vertragen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je wil testen wat de vertragende factor is moet je even naar je interne schijf kopiëren en daarna naar extern. Windows geeft vanaf een bepaalde versie mooi de snelheid aan(even pijltje naar beneden klikken).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus van
SD>intern
SD>extern