Kan er 8 gig geheugen in mijn macbook pro early 2008 ?

officieel kan er max 6 gig volgens Apple zelf

maar volgens deze site kan het

http://www.mobilemac.nl/macbook/upgrade-je-oude-macbook-of-macbook-pro-uit-2008-naar-8gb-ram-geheugen/

ik heb de
macbook pro 15 inch 2.4 ghz

Maar is er iemand die dit heeft geprobeerd ?
specifiek met mijn model ?
en welk merk geheugen heb je gebruikt ?

Er zit nu geheugen van kingston in
Dus ik kan in principe 2 x 4gig bankjes kopen
om oftewel op 8 gig te komen
of met het bestaande bankje van 2 gig op 6 gig te komen.
(ben ik gebonden aan kingston geheugen ?)
Maar dat is nogal een dure gok dus is het de moeite waard

Ik hoor het graag van iemand die op dezelfde mac het heeft uitgevoerd.

capthavoc
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Het is een dure gok, maar in de winkel weet je of het werkt of niet. Dus ik zou in een apple winkel het uit laten proberen. En pas betalen als het werkt.

Sommige mensen hebben de luxe dat ze dit soort dingen kunnen uitproberen.

Ik heb ergens gewerkt waar ik voor testen meerdere bankjes op de plank had liggen, dus ik ging het gewoon uit testen of het werkte.

Dus in het algemeen kan ik zeggen let op de specificaties, dus de snelheid dient over een te komen. De bankjes en de macbook dienen een snelheid te hebben of ondersteunen die overeenkomt.

Mijn tip is vervang tijdens het testen niet gelijk alle twee de plankjes, maar laat in de eerste bank een plankje zitten die zeker werkt en in de tweede waar van je niet zeker bent. Daarna kun je zien aan simpel testjes of het nieuwe geheugen herkent worden en werkt. Als het niet herkent wordt dan zie je dat heel snel in de bios.

In een goede winkel of bij een goede specialist is de kennis en ruime keuze aan geheugenbankjes aanwezig om de juiste match te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
Bedankt ook al gezien dat het een duur experiment wordt
Dit wordt meer een "mocht de kans zich voordoen" doel