Dat is een Cisco console cable
Dat gebruik je om Cisco routers en switches met een console of aux poort te programmeren
Niet de Cisco consumenten apparaten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niks als je niet weet waarom je hem hebt. Normaliter heb je twee apparaten en vraag je je af welke kabel je daar tussen moet gebruiken. Niet andersom.

Als de vraag is waar worden(werden) dit soort kabels voor gebruikt.
Dit is wat ik er over kon vinden:
http://yost.com/computers/RJ45-serial/
http://www.lammertbies.nl/comm/cable/nl_yost-serial-rj45.html#dtew
(Je mag blij zijn dat we vandaag alles met USB-USB en RJ45-RJ45 doen, als ik het zo lees)

Uit de link.

You can connect:
a computer to a modem
a computer to a printer
a computer to a terminal
a computer to another computer
a terminal to a modem
a terminal to a printer
a terminal to another terminal
a modem to a printer
a modem to another modem
or any other combination.

Let wel dit is dus niet voor huidige apparatuur die je thuis hebt staan.

Toegevoegd na 13 uur:
"Let wel dit is dus niet voor huidige apparatuur die je thuis hebt staan."

Omdat het dus voor oude en/of professionele RS-232 apparatuur is, die iemand die niet weet waarvoor zo'n kabel dient niet in huis heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
En hoe weet jij welke apparatuur vraagsteller in huis heeft staan? De termen die je in het Engels geeft zijn zó algemeen, dat ik geen antwoord op de vraag zie!
gvrox
9 jaar geleden
@Amadea, zo'n kabel is ook een heel algemeen ding, dus kan er ook alleen een algemeen antwoord komen. MrTomaat doet ook een heel redelijke aanname dat vraagsteller geen apparatuur in huis heeft waar deze kabel op werkt, omdat er geen consumentenapparatuur meer gemaakt wordt waar dit soort aansluitingen op zitten. Veel PC's hebben al geen seriele poort meer, en bij laptops is het al langer afwezig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
(Had dit vannacht niet gepost, was al gedeeltelijk geschreven voor gvrox.) Omdat het, voor zover ik het volg, voor oudere professionele apparatuur is die gebruik maakt van RS-232 verbindingen /communciatie. Nou heb je gelijk dat ik nooit zeker kan weten of de vrager dat thuis heeft staan, het is een 99,99% zekere gok en vooral een hint voor de vrager dat ie niet gaat zoeken waar ie die kabel in moet steken (als een soort tegenreactie op de reactie die ronron geeft onder de vraag). "De termen die je in het Engels* geeft zijn zó algemeen, dat ik geen antwoord op de vraag zie!" Dat snap ik even niet. Stel dat de vrager een USB-USB kabel had afgebeeld. Dan had er ook een heel lijstje vrij algemene termen gekomen. Zoiets: Computer naar printer
Computer naar HDD
Computer naar mobiele telefoon Wat zou je dan willen zien? Geef eens een voorbeeld voor USB-USB kabel, waarin je geen algemene termen zou gebruiken. Als je hele specifieke apparaten zou gaan benoemen zou je lijst bijna oneindig lang of onvolledig worden. Uiteindelijk blijft het antwoord niks. Als je zo'n kabel in handen hebt kan je er vrij zeker niks mee als je hier moet vragen wat je er mee kan. Je hebt twee apparaten nodig die exact die kabel nodig hebben. De kans dat je twee van die apparaten in huis hebt nadert 0 als je de vraag hier stelt wat je met zo'n kabel kan doen. Of je hebt een zooi apparaten inclusief kabels bij een bedrijf weggehaald, maar dan zou je ook dat in je vraag vermelden, neem ik dan aan. En ook dan vraag ik me af of de vrager de kennis heeft om een apparaat op een RS-232 aansluiting draaiende te krijgen. Dat is niet zo "plug and play" als een USB-apparaat verbinden. Ik vraag me zelfs af of de vrager de kabel echt heeft. (*Ik heb even overwogen toen ik de vraag plaatste of ik de termen moest gaan vertalen, dat leek me overbodig aangezien ze in het Nederlands exact hetzelfde zijn).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij het niet vertalen lijkt het er op dat het een knip en plak actie is. Dus bij vertalen wordt er een eigen draai aan gegeven. Maar ja, dat is achteraf gepraat. Na lezing van de reactie van de antwoordgever kan ik mij vinden in zijn reactie. Wel zou ik in de toekomst willen zien dat de antwoorden volledig in het Nederlands zijn hier op goeievraag.nl omdat dit een nederlandstalige website is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat Het gaat hier om de vraag en niet om waarom jij gelijk hebt of niet. De vraagsteller heeft niks aan deze discussie.