De audio-uitgang van mijn PC is stuk, kan het via USB eventueel nog wel?

De hoofdtelefoonaansluiting van mijn PC werkt sinds kort niet meer. Ik heb mijn computer naar de fabrieksinstellingen hersteld, maar het probleem is niet opgelost. Dus ik veronderstel dat de uitgang (hoofdtelefoon) gewoon stuk is? Kan ik nog via een andere manier mijn geluid overbrengen naar externe speakers?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4.9K

Het beste antwoord

Ja, is inderdaad heel eenvoudig via een usb geluidskaart. Zie bron vermelding voor link naar diverse externe geluidskaarten.

Gr.

Ps. Bij de meeste pc's kan je ook een interne geluidskaart plaatsen. Deze kunnen op een lege pci of pcie poort. Je moet dan wel weten of je daar ruimte voor hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, het betreft eigenlijk een laptop, Toshiba Sattelite. Zou ik daar ook intern een andere geluidskaart kunnen insteken?
Bedankt voor je antwoord, ik heb een externe geluidskaart dus daarmee kan ik het voorlopig al oplossen, ik had er nog niet bij stilgestaan dat dat kon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mocht de geluidskaart een aparte module zijn dan is deze door een specialist te vernieuwen. Echter zal dat al snel rond de 50,- a 75,- kosten en zijn er maar weinig bedrijven die dit voor je willen doen. De meeste zullen verwijzen naar een usb geluidskaart. Er is natuurlijk ook nog een optie dat de geluidskaart verkeerd staat in gesteld (bijv. In je bios) of dat de drivers niet goed staa en dat de kaart zelf helemaal niet stuk is. Dit kan je laten controleren bij een lokale computerservice (bijv. MyCom) succes

Andere antwoorden (1)

Als je een EC (Express card) slot over heb op je laptop, kan je daar ook een geluidskaart voor kopen. Maar die zijn wel lastig te vinden tegenwoordig.

je kunt eventueel ook een USB headset kopen, als je geen speakers nodig heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan ook USB-geluidskaarten, zoals deze: http://tweakers.net/pricewatch/380022/logilink-usb-soundcard.html.