Waarom treedt er problemen op bij het plaatsen van nieuwe- RAM geheugen?

Ik wil mijn RAM uitbreiden van 2 GB naar 3 GB. Ik heb 2 ram-geheugenbussen op mijn moederbord.

Ik heb via internet een Ram-geheugen 2 GB DDR van Crucial besteld, maar bij het plaatsen geeft de BIOS een signaal dat alles goed is. Maar Windows start niet op, waardoor mijn PC zichzelf weer opstart.

Ik heb het RAM vervangen door het oude, en toen deed mijn PC het weer wel. Maar ik weet nou dus niet wat ik over het hoofd zie?

Mijn moederdbord is een: acer E946GZ
RAM: Crucial DDR2 2GB

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor ik het gekocht had heb ik via interngeheugen.nl een scan gedaan, en daaruit kwam die RAM die ik vandaag gekocht heb.

Kan het zo zijn dat ik 2 RAM-modules van hetzelfde merk moet gebruiken?

9 jaar geleden
in: Hardware
5.8K
Reddie
9 jaar geleden
Even voor de goede orde.
Je wilt geheugen uitbreiden van 2G naar 3G.
En wat je doet is 2G vervangen door 2G.
Wat begrijp ik verkeerd?
Eric1993
9 jaar geleden
Nee, ik heb 2 geheugenbussen. 2x 1 GB. En 1 van die RAM-module vervang ik door 2 GB. Dus 2 geheugenbussen, 2 GB nieuwe RAM en 1 GB die er al in zit, is 3 GB
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet toch twee gelijke modules plaatsen? Dus of een single 2GB of twee van 2GB, 1Tje van 1 en 2GB gaat volgens mij niet werken.
Eric1993
9 jaar geleden
Als dat zo is bestel ik gewoon nog een 1 geheugen-module van 2 GB
capthavoc
9 jaar geleden
het is zeker wel belangrijk om modules van hetzelfde merk te gebruiken. is de mhz hetzelfde ?
voorkom je veel problemen mee. Vraag: als je dat ene 2 gig RAM stickje er alleen in steekt doet hij het dan wel ? het kan ook zijn dat omdat het bios een andere ram stick ziet extra dat hij 2 keer moet opstarten ? het bios moet het eerst opnemen een aanpassen en pas na de 2de restart weet hij dat het er zit en start door.
Eric1993
9 jaar geleden
Ik heb nog 1 module bij besteld en heb die waarschijnlijk woensdag binnen. De mhz verschilt, de nieuwe modules zijn 300mhz sneller. Maar dat moet te doen zijn voor mijn moederbord. En nee, hij start zich helemaal opnieuw op, ik zie geen beeld, ik hoor alleen dat alles opnieuw opstart en daarna krijg ik geen beeld

Het beste antwoord

Belangrijk met geheugen upgrades is dat je in paartjes moet uitbreiden. Twee verschillenden merken werkt, maar alleen bij meer dan 2 sloten. dus bijvoorbeeld 2x 4GB van hetzelfde merk en type op één bus en 2x 2GB saampjes op de andere bus, nu dat jij maar 2 sloten hebt moet je of die ene van Crucial plaatsen of die 2 oude, maar een combinatie van die twee gaat niet... Dus schaf nog een reepje van 2GB Crucial aan en plaats deze als paartje samen.... Let wel(!) het moet unbuffered memory zijn voor jouw board. Zie specs: Crucial 2GB Single DDR2 667MHz (PC2-5300) CL5 Unbuffered UDIMM 240-Pin Desktop Memory Module CT25664AA667
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eric1993
9 jaar geleden
Is het mogelijk dat ik dan een Crucial van 1GB koop en die samen met die 2 GB gebruik? Of moet het 2 modules met 2GB zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, twee identieke modules van 2GB....je hebt dan wel 3,5 - 3,87GB zichtbaar in Windows(32bit) maar het is niet anders...
Eric1993
9 jaar geleden
Oké, maar dan gebruik ik die 3,5 - 3,87 GB ook echt? Ik dacht dat windows 32-bit tot max 3 GB kon
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hangt een beetje af hoe het in de BIOS instelt... doe je deze upgrade om snelheid winst te behalen?
Eric1993
9 jaar geleden
Jaaa ik wil zoveel mogelijk RAM geheugen hebben zodat mn pc sneller wordt. Waar in de BIOS kan ik dat instellen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet eerst kijken hoeveel RAM je krijgt als je 4GB erin prikt. En kies in de BIOS dat het OS alles afhandelt (dus PnP OS kiezen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Eric1993
Een PC wordt niet sneller van meer RAM. Alleen als je vaak tegen de geheugen-limiet aanloopt zal je verschil merken. Als je normale gebruik 99% van de tijd tot 1,5GB RAM is maakt het niet uit of er 2GB of 16GB RAM in je PC zit. Gezien je moederbord er een met een 775-socket is, zit je met een Core 2 op zijn best of nog met een P4. Daar ligt je winst. Upgraden van je moederbord en CPU en dan dus ook DDR3 RAM.
Eric1993
9 jaar geleden
Moederbord vervangen red ik helaas niet met mijn budget. In mijn PC zit nu een Intel Core 2 Duo E2200. Die ga ik upgraden naar de Intel Core 2 Duo E8400. is een snelheidswinst van 0,80 Ghz
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je had beter dan in een SSD kunnen investeren, die 0,8GHz ga je echt niet merken, die 4GB uibreiding ook niet, tenzij je helemaal knetter wordt als je in Photoshop of Aftereffects o.i.d. zit en je computer staat de hele tijd te 'swappen'....
Eric1993
9 jaar geleden
Aan een SSD heb ik ook gedacht, maar ik weet niet of mijn moederbord het aan kan en of er nog bepaalde eisen aan verbonden zit. Wat als ik mijn RAM gewoon uitbreid naar 4GB, CPU upgrade EN een SSD aansluit? Ik wil ook upgrade van Vista naar 7
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En dat is natuurlijk budgettechnisch veel effectiever dan een nieuw systeem gebaseerd op echt vlotte hardware. Een nieuw systeem is niet zo duur. Geld investeren in een oud systeem DAT is pas duur. Als je nou slim bent spaar je dat geld op wat nu uit denkt te geven en ga je voor een systeem dat wel echt sneller zal zijn. Een SSD kan je overzetten. Maar neem dan wel een 250GB versie en niet een die na OS+3progs+2games vol zit. Een andere Windows zal ook weinig snelheidsverschil geven. Je kan Windows niet overzetten, geheugen en CPU ook niet.
Eric1993
9 jaar geleden
Hmm. U zet me wel behoorlijk aan het twijfelen. Alles wat ik nu doe, CPU vervangen, RAM uitbreiden, windows 7 erop zetten. Is dat dan helemaal voor niks? Ik wil ook het spel "Train Simulator 2015" spelen. De systeemvereisten liggen behoorlijk hoog. Dat is ook de reden dat ik mijn CPU en RAM upgrade.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Systeem vereisten vallen echt mee..... maar de rek is er bij jou wel uit.
Want zeg nou eerlijk wie vindt Windows 7/8 nou lekker lopen op 2GB? Windows® Vista / 7 / 8.1
Processor: 2.8 GHz Core 2 Duo (3.2 GHz Core 2 Duo recommended), AMD Athlon MP (multiprocessor variant or comparable processors)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: 512 MB with Pixel Shader 3.0 (AGP PCIe only)
DirectX®: 9.0c
Hard Drive: 6 GB HD space - See more at: http://www.engine-driver.com/article/show/4719/ts2015-upgrade-information-and-faq#sthash.vuhXe4Jn.dpuf

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat je nieuwe module defect is. Dit kan je controleren met het gratis programma "memtest86" te downloaden op www.memtest.org. het liefst testen per memory strip (zo kan je de defecte eruit halen)

Het kan ook zijn dat je moederbord/bankjes niet goed willen samenwerken. In dit geval moet je andere geheugen proberen

Succes.

Ps. Controleer ook even je bios versie. Soms zijn er updates die het probleem kunnen verhelpen