Ik ben (waarschijnlijk door water) enkele bestanden van mijn USB drive kwijt. Kan ik ze nog terugkrijgen?

Iemand had vrijdag een kan thee over mijn tas geflikkerd, en zo erg leek het niet dus ik heb alle vochtige pasjes/papieren/hoesjes en losse dingetjes even een nachtje laten drogen.

Nu wil ik een bestand te openen vanaf mijn stick (die ook in mijn tas zat) maar als ik hem in de computer steek, zegt ie dat er fouten zijn gevonden. Van de zeven mapjes zijn uiteraard de drie belangrijkste verdwenen (terwijl die net nog zichtbaar waren, maar niet geopend konden worden) - is er nog een manier om deze terug te krijgen? Ligt het eerder aan dat er nog vocht in het apparaatje zit, of zouden er permanent mechanismes zijn beschadigd, en zo ja - staan enkele bestanden dan met wat geluk niet nog in het cache van mijn PC?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

helaas ik geen je weinig hoop als het om de usb gaat

misschien dat recuva nog iets voor je kan betekenen?
Als het goed is heb je de bestanden toch gekopieerd van de pc naar de usb ?
lijkt mij dat die daar nog gewoon staan ?
als je ze hebt verplaats (geknipt en geplakt naar usb) en niet gekopieerd
dan weet ik ook niet of recuva uitvoeren op de pc zal helpen maar de kans is er wel
dat je ze op die manier nog terug kan vinden.

Als je de bestanden alleen op usb had tijdens bewerking en niet op de hd dan geef ik je weinig hoop

en de cache is helaas pindakaas als de pc uit is dan is alles weg

maar misschien gebruik je onedrive met office ? dan zal het vast nog in de cloud staan
capthavoc
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
In de cache niet - maar in de temp-mappen wellicht nog wel. Een zoektocht aldaar kan verrassende resultaten opleveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat je moet doen is je ding uitelkaar halen (voorzichtig ) en rustig al die onderdelen los in een handdoek of zoiet neerleggen en dan opvouwen zorg dat niks elkaar aanraakt en vooral niet stapelen! en dan als je dat hebt gedaan zet je ze bij je handdoeken kleren of iets anders 2 nachtjes neer suc6!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@bananatroller
in een bak met rijst de onderdelen in leggen werkt ook prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb met Recuva wonderbaarlijk genoeg nog enige bestanden terug kunnen vinden! Het meest relevante heb ik, gelijk maar alles online gezet om het in de toekomst te voorkomen. Bedankt voor de tip!