Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik het best zelf over computer hardware leren?

ik zie vooral cursussen, maar ik wil eigenlijk zelf wat bijleren over de hardware van een pc, omdat ik daar geïnteresseerd in ben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Antoni
9 jaar geleden
Je vraag is zo algemeen, dat je voor een antwoord op je vraag volgens mij het beste kan beginnen met een heel algemene kennisbron, bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina. Zoek in deze online encyclopedie eens informatie over een paar heel algemene computertermen die je al kent. Vanaf de pagina's die je dan vindt, kan je daarna vanzelf via de links op die pagina's naar moeilijkere en uitgebreidere informatie gaan. Zo doe je vanzelf nieuwe kennis op over computerhardware.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik bedoel het ook wel algemeen. ik probeer de basis een beetje te leren, zodat ik zelf ook beter m'n eigen pc kan samenstellen en onderhouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zal ook nog op Wikipedia gaan kijken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Youtube.com (build a pc, clean a pc , of zoiets zoeken)
Tweakers.net
Hardware.info

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Cursussen op dit gebied ken ik inderdaad niet, dit soort kennis zal je je gewoon zelf moeten bijbrengen. Zelf ben ik begonnen met het lezen van diverse bladen. ComputerIdee is zeer laagdrempelig en zal je de eerste begrippen en beginselen bij kunnen brengen. Bladen als Chip en ComputerTotaal gaan dieper op de materie in en zijn erg geschikt als je merkt dat ComputerIdee niets nies meer schrijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, zal er naar gaan kijken

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding