Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een vga monitor en een hdmi monitor tegelijkertijd aansluiten op mijn laptop?

Is dit mogelijk? Zonder dat ik extra converters of andere toeters en bellen hoef te kopen? Elke keer als ik het probeer gaat er 1 v/d 2 monitoren uit.
Ik had ook ergens vaag gelezen dat een computer alleen maar een signaal tegelijk kan doorgeven (vga of hdmi) niet tegelijkertijd. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een laptop heeft meestal 1 uitgang voor een externe, tweede, monitor. Je kunt daar niet met een splitter meerdere monitoren aanzetten. Je laptop kan detecteren hoe groot het scherm is en daaraan het beeld aanpassen. Een desktop heeft de mogelijkheid voor het insteken van meerdere videokaarten voor meer monitoren; een laptop heeft dat niet. Je moet kijken welke extra uitgang je laptop heeft een daar een bijpassende monitor op aansluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo WasMaes bedankt voor je antwoord maar ik gebruik geen splitter en ik heb dus meerdere uitgangen HDMI en VGA
Een splitter o.i.d. werkt inderdaad niet. Je hebt voor elke monitor een aparte poort voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Irongar bedankt voor je antwoord maar ik gebruik geen splitter en ik heb dus meerdere uitgangen HDMI en VGA
Waarschijnlijk kan jouw videokaart geen 2 extra beeldschermen aan dus moet je het helaas doen met 1 beeldscherm extra
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding