Waarom ziet mijn Samsung laptop mijn sd kaart wel, en mijn Macbook niet?

Als ik mijn kaart er in doe bij mijn windows laptop doet hij het wel maar bij mijn mac niet..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het ligt er aan in welk format de kaart is geformatteerd voor het eerste gebruik. Voor gebruik in een Apple computer moet de kaart zijn geformatteerd in FAT (of exFAT) of het Apple format (maar dan herkent een Windows pc de kaart niet meer).

Als je de kaart hebt geformatteerd in bv NTFS (de standaard format op een windows pc) dan is de kans groot dat je Apple pc deze niet herkend. Vanaf MacOSX 10.4 kan een mac wel lezen vanaf een NTFS kaart en als je MacFUSE installeert kun je zowel lezen als schrijven naar deze kaart.

Eventueel kan het nog liggen aan de snelheid waarmee je de kaart in een Macbook schuift, Apple doet moeilijk als je de kaart er te langzaam inschuift.