ik hoor mijn computer werken, hoe voorkom ik dit?

Laatst heb ik een computer samengesteld en er zit een geluidskaart in de moederbord. Deze is niet echt geweldig wat ik erg vreemd vind voor een moederbord voor bijna 100 euro.

Heb ik dus de oude geluidskaart weer aangesloten maar via deze hoor ik via headset & boxen mijn computer werken. Als ik dan met de muis scroll of een map open hoor ik beep geluiden. Dit heb ik niet met onboard geluidskaart.

Op de oude computer hoorde ik ook geruis maar niet zo erg als nu...
Naar mijn mening lijkt het zo dat ik de voltages hoor die op moederbord zitten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Stop je computer in een geaard stopcontact en je bent er vanaf... dubbelchecken of deze dus randaarde heeft, want als het een stekkerblok betreft met randaarde die weer in een ongeaard stopcontact zit dan heeft het geen zin....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kabels zitten achter de kant, ik ga dit eens proberen en laat het je weten hoe het gegaan is wel moet ik bij vertellen dat ik niks hoor als ik onboard geluidskaart gebruik. Dan ligt het toch niet meer aan geaard stopcontact
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja en nee, die onboard audio chip zit vrijwel altijd dichtbij de aansluiting net als de ethernet chip, ver van alle periferie om interferentie te voorkomen. Wellicht zit jouw insteekkaart dichtbij de CPU en daar zit een hele rij spannings omvormers met spoelen, nu wat jij hoort zijn deze spannings omvormer i.c.m spoelen. Het is niet met zekerheid vast te stellen dat het met een geaard stopcontact opgelost is, maar is in iedergeval best practice om het zo aan te sluiten.
Sinds Soundblaster audio kaarten heeft uigebracht die in een PCI-E slot past(dus dichtbij GFX kaart en CPU) omhullen ze die dingen ook met een soort blik/metaal om interferentie te voorkomen. Probeer je audio kaart eens zover mogelijk van je CPU te plaatsen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb de computer geaard aangesloten en het probleem blijft bestaan, de geluidskaart zit het verst van cpu af. Het is wel een oude 5.1 geluidskaart die ik bij Windows XP heb gebruikt maar nogmaals daar was het niet zo erg als nu. Als ik een redelijke geluidskaart koop is het dan verholpen of bestaat er een kans dat de probleem aanwezig blijft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kan de boxen zachter zetten en de volume op computer hoger dat is nog wel acceptabel maar via oordopjes is het erger... iemand anders idee?