Waarom loopt pc totaal vast na dit euvel met muis/cursor?

Ouder probleem dit... komt spontaan 'in beeld', is eerst nog even "mee te werken paar minuten soms, en dan loopt pc totaal vast, ook ctrl-alt-del/taakbeheer geen reset mogelijk.

-PC is goed onderhouden, drivers zijn allen up to date,geen malware/meuk etc en ook is 2 maanden terug al eens videokaart vervangen, hele ITX case en bedrading nagezien, temps in pc ook keurig ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het antwoord is al eigenlijk simpel: je pc loopt vast omdat je processor te heet is. Je zult eens moeten kijken in je bios of je processor niet op overklokken is ingesteld. Zet in je bios alles op de standaardwaarden terug, dan zal dat niet kunnen gebeuren. Een andere reden kan zijn dat je processor de koelpasta heeft verbrand. Dit kun je oplossen door deze los te maken en schoon te maken en weer nieuw aan te brengen. Het kan ook zijn dat de ventilator die voor koeling zorgt stuk of vast is. Daar zou ik ook naar kijken. Toegevoegd na 12 uur: Ik had je een link naar een pagina gestuurd, die echter de laatste keer in 2004 een update had gekregen. De waarden zijn dan wat oud. Maar in principe is het zo, dat vandaag de dag, de CPU's zelfs lagere temperaturen hebben dan 10 jaar geleden. Normalerwijze zit het tussen de 75 en 91 graden, waarbij het laatste al aan de zeer hoge kant is. Die van jou wijst 115 graden op! Vind je dat dit in orde is? De waarden van je moederbord mogen dan wel in orde zijn... Het hartstuk van je pc niet! Ik heb een stuk of tien forums nagelezen, omdat ik je geen flauwe kul wil verkopen: overal wordt er geschreven dat een CPU met jouw temperaturen definitief te heet zal zijn. In veel gevallen gaat ie daardoor gewoonweg langzamer lopen. Die van jou stopt en daardoor loopt alles vast. Mocht het volgens jou andere hardware zijn, dan kun je dit testen door één voor één de componenten uit je pc te halen, zonder dat deel op te starten en dan verder. Toegevoegd na 12 uur: De 75 en 91 graden, bij sterke belasting... ook dit zijn al hoge waarden. Kijk maar eens naar de bijgevoegde link.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100