Is er een wezenlijk verschil tussen de GPU's "Intel HD graphics Family" en de "AMD Radeon R5 M230"?

ik heb een laptop gekocht en er blijkt de hd graphics in te zitten ipv de amd m230 waarmee ie op de site geadverteerd werd. Maakt dit veel uit qua performance?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Helaas is je vraag niet compleet. De Intel HD graphics Family is zoals de naam zegt een Family.
Het is dus hetzelfde als vragen is de BMW even snel als mijn Audi A5.

Desondonks zal ik een poging doen om te antwoorden.

De AMD Radeon R5 M230 is net iets sneller dan de Intel HD 4600.

De meeste gebruikers zullen dit niet merken (alleen gamers zullen dit merken , en helaas is die videochip NIET geschikt voor gamen)

Als je even reageert welke Intel HD graphics je precies hebt, kunnen we je goed helpen ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had het opgezocht en blijkbaar is het een 4400. Maar gaan als ie de AMD radeon kaart aanzet de twee kaarten tegelijkertijd lopen (kracht verdubbelt) of kiest ie één van beiden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de laptop 2 videochips heeft zal hij er altijd maar 1 gebruiken Maar gezien de prijsklasse van de chips en prestaties zal je bijna 100%zeker 1 van de 2 hebben en niet beide