Kan ik elk AMD processor vervangen van mijn Laptop?

Ik wil graag van een AMD A6 naar een AMD A10 gaan en als het nodig is, wil ik ook mijn grafische kaart verhogen.

De laptop die ik momenteel heb is Acer Aspire V5-552 en heeft nuu een Dual-Core A6-5357M met Turbo tot 3.5 GHZ.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een CPU en een GPU(videokaart) zijn zelden te vervangen en al helemaal niet bij te plaatsen.

Het beste antwoord

Kort: Nee

Lang: Een laptop kan je bijna nooit een onderdeel upgraden. Dit is echt bij hoge uitzondering (zelf nog nooit tegen gekomen) en dit brengt meer kosten met zich mee dan dat het prestatiewinst oplevert.

Elk onderdeel van de laptop is op elkaar afgestemt, neem je een andere CPU , zoals je wilt. heb je ook een andere voeding nodig en betere koeling. Wil je die 2 hebben om je CPU te hebben, dan heb je andere behuizing nodig en mogelijk een andere moederbord /stroom adapter. Kortom: je kan er niks aan veranderen, in tegenstelling tot eenv aste PC
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gecontacteerd met Acer zelf, en heb een antwoord erop gekregen dat het mogelijk was alleen dat hun zelf er geen service daarvan hebben.