hoe moet ik de spoelingvloeistof voor het reinigen van mijn printkoppen gebruiken?

wij kregen van mijn schoonvader zijn lang niet gebruikte printer (hp photosmart c4180 all-in-one printer scanner copier)
de koppen zitten als ik het goed begrijp in de cartridges en hij heeft hiervoor printkopreiniger, maar....geen handleiding hiervoor.....
hoe moet ik dit nu doen?????

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Je haalt de cartridges eruit en zet er één met de printerkop naar beneden op een schoteltje, giet nu een klein beetje vloeistof op het schoteltje zodat de printerkop in de vloeistof staat... wacht 10 minuten, en veeg daarna met een wattenstaafje heel voorzichtig de kop schoon/droog, doe dat ook zo met de andere cartridges, en plaats ze terug... voor de reiniger(indien het weer zo'n klein kloterig flesje is) kun je ook isopropanol gebruiken....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
thanks:) ben gelijk aan de slag gegaan. zwart was snel weer prima, alleen....hij lekt nu..., kan dat hierdoor komen?
en....mijn schoonvader heeft geel in blauw en blauw in geel gedaan, en ook rood in geel.... is dit nog te verhelpen of is dit een verloren zaak?
krijg de kleurencartridge ook niet helemaal lekker (denk ik) kwa doorstroom, is dus lastig te zeggen omdat er van alles door elkaar zit.
ik krijg rood en een beetje groen ....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Printerkop heeft hele kleine kanaaltjes, de vloeistof werkt capilair d.w.z het zuigt vanzelf naar binnen, hij zal dus bij de eerste printjes een beetje lekken, je kunt de printer ook geforceerd laten reinigen om deze fase te verkorten... kleuren wisselen is alleen vervelend als de cartridges geen eigen koppen hebben, ik denk dat het bij jou het geval is... wordt een vervelend klusje omdat de kanaaltjes nu gevuld zijn met de verkeerde kleur....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
blijf het even proberen en anders koop ik maar een nieuwe.
heb je daar nog advies voor misschien?
zo goedkoop maar wel goed mogelijk....moet helaas bijna mijn vraag sluiten, hoop dat je het red (ik zie net pas je reactie helaas)
zou je mij anders willen mailen?