Kan een computer het beeldscherm kapot maken?

Ik had een goed beeldscherm tegelijk met de pc gekocht, recent heeft deze het opgegeven maar dat vond ik niet vreemd.
Nu koppel ik een ander beeldscherm aan en binnen een dag vertoond ook deze kuren, flikkerend beeld en strepen.

Kan een computer (door verkeerde aarding o.i.d.) het beeldscherm kapotmaken?

Bedankt voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt het wel aan je beeldscherm en niet aan de kabel, videokaart?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo,
Goede vraag, het tweede beeldscherm deed het eerst prima en vertoont de problemen nu ook via een andere pc.
Dus beide beeldschermen zijn wel kapot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien dat er iets raars aan de hand is met het stroomnetwerk in huis. Heb je niet een apparaat dat op instorten staat en rare pieken geeft op het netwerk.

Het beste antwoord

Nee, de computer kan een beeldscherm niet kapot maken.
De computer stuurt alleen signalen naar het beeldscherm.
Een beeldscherm heeft een eigen voeding.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt op verkeerde instelling van de grafische kaart, dus verkeerde driver. De grafische kaart stuurt verkeerde signalen naar de monitor en deze probeert het zo goed of slecht mogelijk af te beelden, maar dat levert onleesbare beelden op.

Naast instelling voor de grafische kaart is er ook een instelling voor de monitor. Ik zou ook daar naar kijken en deze zo correct mogelijk instellen.