Bestaat er een computermuis met een andere aansluitng dan USB?

Beide usb poorten van mijn laptop zijn kapot. Bestaat er een andere manier om een computermuis op mijn laptop aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Amadea
9 jaar geleden
Volgens mij niet. Maar dan kan je toch de touchpad gebruiken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de meeste dingen werkt dat wel, maar ik game en ontwerp er ook veel dingen mee en dan is een muis echt een 'must'
Amadea
9 jaar geleden
Heb je geen derde usb-aansluiting? Ik heb er twee aan de achterzijde, en nog een aan de zijkant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is je muis niet stuk?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, muis werkt in andere laptop wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet je zéker dat je maar twee USB aansluitingen heeft? Mijne heeft er vijf. Twee links, een rechts en twee aan de achterkant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een oude aansluitvorm is PS2, zoals in de antwoorden al vermeld. Een nog oudere aansluiting is een seriele aansluiting. Mogelijk dat je laptop beide aansluitingen heeft. Zo ja, dan kan je zo'n muis erop aansluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke werkende aansluitingen heb je op je laptop?

Het beste antwoord

Er is ook een wifi muis. Wel wat prijzig, maar het is er wel. Zie link naar conrad.

Persoonlijk zou ik naar een (netwerk)oplossing zoeken waarmee je wel weer usb poorten hebt.
Misschien dat de link naar discountoffice.nl je naar het juiste apparaat zal leiden.
Ik weet niet zeker of het ook voor een usb muis gaat werken. Het is een omweg, maar dan heb je wel weer usb poorten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede links, Dank!

Andere antwoorden (4)

Ja, PS2, serieel, maar misschien heb je nog de beste kans met Bluetooth.

Toegevoegd na 1 minuut:
De echte vraag is natuurlijk, welke aansluitingen heeft je laptop. Een PS/2 muis kopen en geen PS/2 aansluiting hebben heeft ook geen zin.

Wat is het nummer van je laptop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas Geen PS2 en Bluetooth, het is een redelijk oude laptop en Ik ga hem binnenkort sowieso vervangen dus vind het een beetje overdreven de USB poorten te laten vervangen. Dan zit er vrees ik niks anders op zolang de touchpad maar te gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zag de HP wifi direct mouse iemand ervaring?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/productreview/61322/hp-wi-fi-direct-mobiele-muis-(lq083aa).html leesvoer
Als je laptop een PS/2 aansluiting heeft, dan kun je een muis daarmee aansluiten.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/PS/2-interface

Je hebt muizen met zo'n aansluiting, maar je hebt ook wel verloopstekkertjes als het goed is.
Controleer even het plaatje op wikipedia of je die aansluiting hebt, de groene is voor een muis.
9 jaar geleden
Ja dat kan. Kijk maar is achter je computer. Je ziet dan een paarse stopcontact. Die werden vroeger voor de muizen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Een computer wel, maar de vraag gaat over een laptop!
Ritsuka
9 jaar geleden
Paars is toetsenbord, groen is muis
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.inrichting-huis.com/wp-content/afbeeldingen/geweldige-stopcontact-relogic.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kleurtjes zijn niet meer dan een hulpmiddel, maar het wel uitgegroeid tot een standaard. Er staat ook altijd een muis symbooltje bij. Ook als er niet met kleurtjes wordt gewerkt.
ligt eraan wat voor laptop je hebt maar je zou het eventueel met een bleutooth muis kunnen proberen