msi 09ac moederbord, welke prosessor kan daar in?

Ik heb een pc met windows xp en een moederbord: MSI 09AC (Socket 939) en ik wil daar graag een andere processor in maar welke kunnen daar in?
Ik dacht aan een intel core i5 of i7.
Er zit ook 1.99 GHz, 2 gb RAM.
Kan hier eventueel ook windows 7 pofessional of home premium op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Dat wordt een beetje moeilijk, socket 939 is ontworpen voor AMD processors, dus Intel processors zijn niet compatible voor dit type socket. Het is een sterk verouderd moederbord waar windows 7 niet zo lekker zal draaien, maar meer geheugen doet wonderen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke ik snap het maar wat moet ik doen om er wel windows 7 en een i5 of i7 er in te krijgen? Het hele moederbord vervangen?
En het is wel een oude pc. Een hp dx5150mt 3200
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je zult een hele ander moederbord moeten aanschaffen. Gelukkig kost dat tegenwoordig geen fortuin meer....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nieuw moederbord, nieuwe CPU, nieuw RAM. Dan zit het in een knakendoos van HP, dus nieuwe kast, nieuwe voeding(vanwege oude aansluitingen en waarschijnlijk meer vermogen). >>> Nieuwe PC?
Socket 939 is een AMD socket uit juni 2004, en de voorloper van de AM2/AM2+ sockets een Intel i serie zal er dus niet inpassen. Huidige AMD processoren passen daar helaas ook niet in men zit op AM3+. Sinds het vervangen van de processor afhangt van de socket zal je bijna de complete pc anders moeten vervangen.

Werk nog door met deze snelheid koop een andere pc is mijn advies veel winst valt waarschijnlijk niet te halen in het upgraden van deze. Schaf de pc compleet aan met niewe onderdelen zodat er geen problemen kunnen ontstaan met de 6-7 jaar oude onderdelen. Een investering van 500-600 euro geeft waarschijnlijk al een behoorlijke prestatie winst voor de komende jaren.