hoe leren mensen bij de dixons, mycom en andere computer winkels die informatie van al die computers?

hebben die mensen hier een speciale studie voor gedaan of leren ze dat daar ter plekke?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Amadea
9 jaar geleden
Elke beroepsgroep kent z'n specifieke weetjes. Voor een ander bijzonder, maar voor de werknemer zelf normaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, als het je hobby is dan is het onthouden van al die specifieke kenmerken ook niet zo moeilijk....

Het beste antwoord

Nee, voor zulke winkels hoef je niet een speciale computerstudie te hebben gedaan. Ik weet van de Dixons dat ze daar ook jongeren aannemen die een bijbaan zoeken.
Wat wel zou kunnen is dat de mensen daar een soort interne opleiding/cursus krijgen waarin wordt geleerd waar de specificaties voor staan. Vaak hebben de mensen die er voor solliciteren ook affiniteit met die techniek zodat ze vaak al weten wat de specificaties inhouden. Bij het solliciteren naar z'n baan is affiniteit met de spullen dan ook vaak een pré.
Overigens weten de werknemers echt niet altijd wat de specificaties inhouden en worden er wel eens onwaarheden verkondigd. Een leek zou dat niet zo snel merken, maar ik doe een opleiding in informatica en merk dat nog wel eens. Zo kom ik nog wel eens verkopers op dat gebied tegen die een duurder apparaat bij voorbaat als beter bestempeld terwijl dat helemaal niet altijd zo is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, die cursussen zullen ook wel verschillen per winkel. De ene doet het wel en de andere niet.
Ja dat had ik ook met een TV, werd er geprobeerd zoveel mogelijk Hz aan te praten. Het grappige is dat je ogen maar een bepaalde hoeveelheid Hz aankunnen en daarna maakt het geen verschil meer. Meer is dus bij lange na niet altijd beter.