Als ik een externe harde schijf herstel ben ik dan alles kwijt?

Mijn schijfhulpprogramma zegt mij dat ik de schijf moet worden hersteld. Ben ik dan alles kwijt of blijven mijn bestanden er dan op staan?

9 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze melding gewoon negeren. Als ik mijn USB gebruik dan vraagt hij dat ook geregeld.

Antwoorden (2)

Hobbit
Deze melding gewoon negeren. Als ik mijn USB gebruik dan vraagt hij dat ook geregeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Delano123
9 jaar geleden
Hij geeft alleen een foutcode -36 melding aan. Ik kan mijn bestanden van de externe harde schijf niet overzetten naar mijn mac. Dus dit zou ik graag op willen lossen.
Je bestanden kunnen verdwijnen. Het ligt er aan wat de reden is dat je schijf hersteld moet worden en wat er hersteld moet worden.
Als je nog bij je bestanden kunt is het altijd het handigst als je eerst een backup van je data maakt en pas daarna je schijfherstel uitvoert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Zelfs al doe je een in theorie niet destructieve herstelpoging, de praktijk kan altijd anders uitdraaien. Zo heb ik zelf ooit een partitie verwijderd. Windows schijfbeheer was echter veel te ijverig en verwijderde plots ook partities die ik niet had geselecteerd. Of nam ik een backup naar een externe harddisk om een pc volledig te formatteren. De backup stond eerst netjes op de disk maar toen ik deze na het formatteren terug op de pc aansloot waren plots alle bestanden verdwenen. Dus steeds zien dat je een backup hebt. Een dubbele backup wanneer je kritische handelingen gaat uitvoeren op je schijven zoals herstelpogingen.