Hoe kan het dat sommige toetsen op mijn laptop steeds slechter werken? Zonder dat er sprake kan zijn van slijtage..

Wanneer ik zonder correcties gewoon typ krijg ik dit:
- Dit is en zigtypt zonerdat ik heb gecorrigeer. En dat typt rg lstig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak je het toetsenbord wel eens schoon? Vuil onder de toetsen kan ervoor zorgen dat de toetsaanslagen niet goed worden geregistreerd.

Antwoorden (2)

Er is wel degelijk sprake van slijtage. Niet van de plastic blokjes met een tekentje erop, maar van de onderliggende schakelaar.
Daardoor kunnen sommige aanslagen niet worden gezien. Maar als je hard aanslaat kunnen de aanslagen ook verdubbelen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dacht ik ook, maar soms typt hij heel normaal, dagenlang. En op een gegeven moment is het weer een tijdje mis. ??
Reddie
9 jaar geleden
Dat is nu juist het karakter van slijtage. Dat de situatie onbetrouwbaar wordt.
Antwoord: Dat kan door stof e.d. onder je toetsen.

Oplossing: Je kunt ze (de toetsen) eraf wippen en dan schoonmaken in een sopje.
Het toetsenbord zelf met de stofzuiger en droog doekje voorzichtig schoonmaken.

Maak wel eerst even een foto van het toetsenbord zodat je later weet op welke plek je ze terug moet plaatsen.