Acer Laptop wordt snel warm en valt dan uit, Hoe kan dat?

Hallo, Ik heb een Acer Aspire V3-571 en deze heeft een heel groot mankement. Toen ik hem kreeg deed de fan het helemaal niet en heb ik hem teruggestuurd. Acer zei dat ze het moederbord hadden vervangen en alles deed het ook weer. Nu doet mijn laptop erg raar. Als de laptop 80 graden celsius wordt, waarbij je toch wel mag verwachten dat de fan gaat blazen, blijft de fan snelheid hetzelfde. Het maakt niets uit hoe warm hij wordt, de snelheid blijft hetzelfde. Maar als ik dan in de BIOS ga gaat hij opeens loeien als een malle. Ik snap het niet. De fan is niet kapot denk ik, maar gaat niet aan als de laptop warm wordt. Kan iemand mij helpen????

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zou hem weer terugsturen naar de leverancier het lijkt mij dat het iets te maken heeft met de warmte indicator
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Sterkte er mee, Acer en over verhitting...
Bekend probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelf heb ik mijn Acer op een laptopsteun met ventilaror gezet en zo het probleem verholpen, Media markt plusminus 15 euro
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weer terug naar leverancier voor garantie, anders moet jezelf later de kosten gaan betalen als het spul stuk gaat. En het gaat stuk als dit niet verandert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al eens geprobeerd die fan aan te porren met speedfan?

Antwoorden (2)

Vermoedelijk fan stuk of verkeerd aangesloten, gauw garantie claimen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekend probleem met laptops van Acer. Waarschijnlijk deugt de warmte aansturing niet, waardoor de van niet wordt aangesproken om sneller te draaien.

De oplossing is heel eenvoudig, zolang je nog garantie hebt , en dat ik wettelijk bepaald 2 jaar. Dan je laptop lekker aanmelden voor reparatie bij Acer.
Zolang Acer niet kan vaststellen dat je laptop niet meer naar behoren werkt door eigen schuld (val schade e.d.) zal Acer je laptop kosteloos repareren is mijn ervaring.