Wordt een nieuwbouw huurwoning opgeleverd met een isra punt?

Over een week wordt onze nieuwbouw huurwoning opgeleverd. Ik heb geprobeerd alvast een abbonnement af te sluiten voor interactieve tv en internet. Eerst tele2 geprobeerd, die zeiden dat het niet kan omdat er laswerkzaamheden plaats moeten vinden en dat zij dit niet doen. Ook KPN geeft aan dat er geen aansluiting/isra punt is en zij dus ook de aanvraag hebben moeten annuleren.
De woningbouw gebeld en die geven aan dat de woning ''als het goed is'' met een aansluiting wordt opgeleverd.... Echter konden ze niets garanderen en adviseerden ze om te wachten met aanvragen tot na de oplevering.

Ik wil het liefst natuurlijk zo snel mogelijk internet in mijn nieuwe huis. Waar kan ik nu terecht? Of moet ik inderdaad wachten...?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zal volledig afhangen of de provider (ook kabel boer) hierin geinversteert heeft.
Vaak bij dichte bebouwen zal dat geen probleem zijn en zullen ze dit wel gedaan hebben. Navraag bij providers is een manier om hier achter te komen. Ook zal de bouw aannemer dit wel weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb daarmee al contact gehad en zowel providers als woningbouw, konden mij geen zekerheid geven. Ze nemen geen verantwoordelijkheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mijn nieuwbouw heb ik zelf aangevraagd en ondanks de straat lang genoeg open lag, kwam de Telekom toch pas weken later met het aanleggen van de kabel... en ja de straat moest natuurlijk nog een keer open... en nog eens omdat ze het de eerste keer verprutst hadden.... ok, het was niet in NL; wellicht heb je meer geluk.
Geduld is een goede zaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ander opties:
http://electronica.infonu.nl/telecom/95188-geen-isra-punt-in-huis.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooie link, maar de prijzen lijken me nog aan de lage kant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk op internet wie daar de kabel verzorgt, bv UPC, ziggo enz. Kan je ook zien wie daar als kabel leggend bedrijf daar zijn verzorgingsgebied heeft. Andere providers doe het allemaal via de KPN lijn, en zijn dus van die afhankelijk.

Antwoorden (2)

De kpn is als netwerk beheerder verplicht om een aansluiting te leveren en ben je als bewoner verplicht om de aansluiting in jou huis te gedoogen/toe te staan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welk wets artikel is dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://electronica.infonu.nl/telecom/95188-geen-isra-punt-in-huis.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn werkgever liet een nieuw huis bouwen deed de kpn ook moeilijk om de lijn (die al in de tuin lag) te verlengen en binnen aan te sluiten.
Een telefoontje van onze advocaat met een herinnering aan hun leveringsplicht stond er s'middags nog een monteur .
Telt ook voor mobiel als jij bij de kpn geen openstaande rekeningen hebt zijn ze verplicht je een mobiel nummer te geven lees de telecom wet er maar over na
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn ze alleen als je een abonnement bij ze afneemt (zie link).
Als de kosten te hoog zijn zullen ze niet leveren. Wel mag je natuurlijk altijd zelf voor de kosten opdraaien. Telecom is in Nederland vrije markt. In de tijd dat het van de overheid was was het anders. Zoek maar op bij de OPTA. KPN is geen NUTS bedrijf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt maar kpn is wel de netwerkbeheerder en daar zitten eisen aan Google gewoon even op kpn en leverplicht
Als het goed is worden alle woningen met isra punt opgeleverd.
Indien dit niet het geval is kun je er altijd 1 aanvragen via http://www.huisaansluitingen.nl/