waar kan ik een hardeschijf in mijn laptop laten zetten?

ik ben heel slecht in dat soort dingen dus laat het liever doen, kon het alleen niet op google vinden. weet iemand waar dit kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Zoals ik en mijn reactie op het antwoord van Shepherman al aangeef is het zeer eenvoudig dit zelf te doen. Je moet wel weten wat voor hdd je nodig hebt. Sata of IDE. IDE is oud.

Als je het zelf niet durft kan je naar MyCom (mijn favoriet) of Paradigit gaan. Die rekenen ongeveer een tientje voor zo iets en meestal doen ze het meteen voor je.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals HeerVoldemort al aangeeft, is het niet zo lastig een harde schijf in een laptop te plaatsen. Wil je het zelf niet doen, dan kun je ook altijd langs de lokale computerwinkel. Deze hebben schijven op voorraad, en anders bestellen ze die voor je. Ze bouwen hem in terwijl jij wacht, en kunnen er eventueel ook Windows voor je opzetten.

Andere antwoorden (2)

Ik heb wel eens gebruik gemaakt van een computerreparatiebedrijf. Je laptop kun je dar heen brengen of per tnt laten ophalen. Eerst altijd van tevoren vragen wat de kosten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas is het heel slecht mogelijk om dingen in je laptop te laten bouwen. Alleen bij een desktop kan je er losse onderdelen in laten zetten. Maar ja kan altijd naar een computershop om het na te vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Sorry van mij krijg je een - voor dit antwoord.
Een hdd in een laptop kan heel makkelijk vervangen worden. Klepje los schroeven hdd aan het lipje pakken naar achter schuiven optillen en hij is eruit. Nieuwe hdd erin leggen aanduwen totdat hij vast klikt. Klepje weer vast schroeven en klaar. Wel opnieuw een besturingssysteem installeren natuurlijk. Werkgeheugen vervangen gaat ook net zo makkelijk. Net als de dvd/rom speler.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn bijna 4 jaar oude laptop ook helemaal geupgraded met meer RAM-geheugen en een nieuwe harde schijf, en nu is hij erg snel. Het is alleen niet mogelijk om de behuizing of het moederbord (en de processor) te vervangen.