Hoe krijg ik de stroom van mijn computer eraf?

Ik wil graag een nieuw RAM geheugen plaatsen.
En natuurlijk wil ik geen stroomschok krijgen. Ik weet dat je van die kabeltjes voor kunt kopen maar wat ik zoek een een programma die de stroom van mijn computer er helemaal af haalt zodat ik geen stroomschok krijg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (2)

Als je de stekker uit het stopcontact haalt dan is de stroom er af. Zo lang je niet de kooi van de voeding open maakt dan heb je geen kans op een schok van de voedingscondensatoren. Pas wel op dat je de geheugenmodules niet beschadigt door statische elektriciteit: houdt met een hand het metaal van de computerkast vast terwijl je de module s met je andere hand plaatst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een hand tegen de kast oké.
Is het wel mogelijk voor een beginner om te doen met een hand?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt daar speciale armbandjes voor die jou statische elektriciteit afvoeren. Zijn de kosten niet en het werkt dan heel gemakkelijk!
Je kunt het beste de stekker eruit halen en dan nog 5 seconde lang de aan-knop inhouden van je computer, je zult zelf niet zo snel een schok krijgen hoor, maar je bent zelf wel gelanden, en dit kan wel schade toebrengen aan je componenten. Ontlaad jezelf dus even door de bijv. *kijk afbeelding* bij een geaard stopcontact, de beugeltjes aan te raken. (je krijgt geen schok! NIKS!)

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoezo de aan/uit knop 5 seconde lang indrukken (na stekker eruit?)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kan nog wat spanning over zijn. Dit is ook wat de vonk veroorzaakt wanneer je bijvoorbeeld een stekker (van een laptop ofzo) in een stopcontact steekt. Restspanning. Ik wist trouwens niet dat dat eruit ging door de aan-uitknop ingedrukt te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo haal je soms nog even het laaste eruit, doe ik altijd als ik nou met een laptop of een desktop werk.. :]