wat is een goede laptop voor intensief gebruik?

Mijn privé laptop draait (ook omdat ik regelmatig vanuit huis werk) vaak 8-12 uur per dag. Ik heb het idee dat mijn huidige en vorige laptop daar eigenlijk niet tegen kunnen; vooral de koeling maakt veel geluid en is het eerste onderdeel dat na pakweg 2.5-3 jaar kuren gaat vertonen. Laptops op mijn werk hebben dit probleem niet en gaan rustig meer dan 3-4 jaar mee zonder problemen.
Ik zoek dus een laptop, productenlijn van laptops die geschikt zijn voor dit soort intensief gebruik; hoe kan ik dit eventueel aan de productspecificaties herkennen?
Verder overigens geen bijzondere eisen.

9 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In laptops is koeling sowieso een lastiger iets. Waarom geen desktop? Als ie 8-12 uur per dag aanstaat lijkt het me niet dat ie dan veel verplaatst wordt, of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens bij Lenova computers, dit is een hele grote speler op het gebied van laptops. Zelf een paar kennissen die beroepsmatig Lenova laptops hebben en er zeer tevreden over zijn. Succes

Het beste antwoord

Wat een goed merk is, is kennelijk die van je werk. Goede merken zijn HP, Fujitsu Siemens, Asus en Apple. Het eerste probleem, die van de koeling, zullen we even iets nader bekijken. Anders dan bij een desktop zijn er niet tig verschillende koelingen voor laptops. Dat hij lawaai gaat maken komt omdat hij harder moet werken om de warmte te weg te krijgen. Dat heeft te maken met de pasta die tussen de koeling en de processor zit. Die droogt uit in de loop van de jaren (inderdaad meestal na een jaar of 2, afhankelijk van het gebruik) waardoor de geleiding minder wordt. De oplossing is eenvoudig. Afhankelijk van je handigheid kun je het makkelijk zelf of je laat het doen. De pasta moet vernieuwd worden. Deze pasta is te krijgen in computerwinkels en kost heel weinig. Als de pasta vernieuwd is zal hij weer een stuk stiller lopen. De hoeveelheid geheugen is ook van belang.......hoe groter het intern geheugen hoe minder informatie hoeft te worden geswapped van de harde schijf ... de harde schijf hoeft minder te werken.......... dus niet zo warm. Succes !!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een game laptop heeft een goede koeling en veel werk geheugen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
En waar herken ik zo'n laptop aan? Bovendien, extra werkgeheugen heb ik niet nodig -mijn laptop is wat dat betreft goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In een gaming laptop zit een goeie videokaart, en dat heeft hij dus niet nodig, bovendien kosten deze laptops ruim 1000 euro