past een i5 processor ook in een quad core moederbord ?

ik wil mijn pc upgraden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je een moederbord welke Core 2 Quad processoren ondersteunt? Want een i5 is namelijk ook een quadcore processor. Antwoord is dan overigens nee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke dus een i5 past niet in core 2 quad moederbord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist.

Het beste antwoord

Als je een andere processor in je moederbord wilt stoppen zal je eerst moeten achterhalen welke socket je hebt. Hier zijn diversen tools voor te vinden. In de link onderaan dit bericht staat 1 van die tools. Bij Package staat je socket, als deze 1155/1150 bedraagt is de processor compatibel.

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html