Zijn deze 2 processors ongeveer even goed?

Ik wil een computer gaan bouwen, daar moet een processor in van ongeveer even goed als die mijn heeft, want op zijn laptop kunnen alle games die ik wil spelen. Het probleem is dat hij een quad core heeft, en ik wil een dual core.

Hij heeft de AMD A8 1,4GHz quad core, ik wil de Intel Pentium G3220 3,0GHz dual core. Is het te vergelijken?

Ik zag ergens anders dat het aan het systeem ligt of iets. Hij heeft een laptop met windows 7, ik een desktop met windows 7 ultimate. Mocht dat uitmaken :)

----------------------------------------------

Paar kleine vraagjes, anders moet ik weer zo'n hele "topic achtig iets" starten voor zo'n lullig vraagje. (weet je het niet kun je gewoon antwoord geven op het bovenste hoor)

Werken 3x 2GB ram sticks en 1x4GB ram stick (ander merk) samen?

Werkt een intel processor beter met een Nvidea videokaart dan met een AMD?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een tip, google op de naam van de processor met benchmark er achter, dat is een site waar je kunt zien hoe goed de processoren zijn. Bronnen:
- www.benchmark.com
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is gwn niet te vergelijken de intel is veel slechter

Antwoorden (1)

AMD A8 met een 1.4 GHz bestaat niet, het zal een 1.9 GHz zijn.

Hieronder een vergelijking:

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Pentium-G3220-vs-AMD-A8-4500M

Ik zou voor de Intel gaan, is veel sterker maar de AMD verbruikt wel een pak minder.

Intel processors ondersteunen geen AMD videokaarten en andersom AMD ondersteund geen Nvidia videokaarten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Intel-processoren werken ook gewoon samen met AMD-videokaarten en NVIDIA werkt ook gewoon met AMD. Bron: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1878155/intel-processor-amd-graphics-card.html.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ow, dat wist ik dus niet, ik leer bij. Maar de Intel processor is wel veel efficiënter zoals je ook kunt zien in de vergelijking, ik zou voor de Intel gaan, maar deze zijn meestal ook wat duurder dan AMD...