mijn computer maakt een *bleeb* geluid en krijg niets te zien op het scherm hoe op te lossen?

hallo,

ik heb laatst mijn packard bell (met AMD 64 athlon X2) eens aan gezet om te kijken of die het deed zodat ik hem weer kon gebruiken.

hij deed het nog prima er stonden nog wat oude foto's op en die had ik op een externe harde schijf gezet.
toen had ik hem een paar keer gebruikt om een DVDtje op te kijken(ging ook nog goed)
nu had ik de harde schijf er uit gehaald omdat iemand hier windows 7 op zou zetten(er stond windows vista op) maar er nooit aan toe gekomen is.
toen nam ik de HDD weer terug in de computer.

ik druk op het knopje en krijg een bleeb te horen alsof hij een vrachtwagen is die achteruit rijd. en ik krijg niets op mijn beeld te zien.

ik had de het draadje van de sata al in een andere poort gedaan maar met het zelfde effect.
veder heb ik niets met de pc gedaan.

bedankt alvast voor antwoorden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kijk is naar de werkkaart hoeveel van die poorten heb je waar die in kan probeer ze allemaal uit 1 van die aantal is de goede mijn oma had ook zo'n geluid heb dus de werkkaart van de 1ste port naar de middelste gedaan en ik had beeld toen derde geen beeld meer weer 1ste port ook niks en toen de middelste toen had ik beeld en kwam ik er achter dat pc kapot is omdat je in de bios niks kon veranderen dus heb nu voor 5 euro hier in de buurt een andere computertje gevonden geloof het of niet is een oud ding maar me oma is er blij mee wedde
mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ajoo1991: Misschien heb je een ander toetsenbord nodig; deze schijnt geen hoofdletters, komma's of punten te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is de harde schijf kapot, en als iemand via een andere PC Windows 7 op jou PC zet, werkt jou computer niet omdat Windows 7 is gebonden aan het moedbord, om illegale kopieën te voorkomen.

Het beste antwoord

Ik heb een URL toegevoegd met de beepcodes, tel simpelweg de piepjes en kijk welke storing hierbij hoort, vaak helpt het opnieuw plaatsen van geheugenreepjes of controller kabels bij dit soort problemen....

ftp://ftp.packardbell.com/pub/itemnr_old/NECDOCS02080100/CH5-06.HTM
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De piepjes die je hoort zijn diagnostisch. Op de website van de fabrikant van je moederbord kan je vinden wat de piepjes betekenen. Meestal is het een geheugen of hardware fout, en aangezien je met je HDD bezig bent geweest denk ik dat je daar ook de oplossing moet zoeken. Even naar die website dus
suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht heb je bij het vervangen van de harde schijf een ander kabeltje losgehaald. Als het een oude PC is, zou evt. de bios batterij leeg kunnen zijn. Een verloren schroefje kan hetzelfde effect hebben.
oftewel je werk kaart is aan het overlijden dit geval had ik met de pc van mijn oma je hoort een bleep te horen als die aan gaat en niet meer zo is dat bij de oude pc mijn opa zette namelijk hel computers in elkaar ongeacht welke merk motherboard harde schijf ik heb namelijk dankzij mijn opa een hardeschijf die met sata kabels verbonden zijn aan mijn motherboard en niet met die ouwe pin kabels mvg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, zoals gezegd proberen die geluidjes te vertellen wat er mis is met je pc.

Gezien de geluidjes die jij nu beschrijft en het gedoe met de harddisk waar je mee bent bezig geweest vermoed ik dat je daarbij je moederbord ofzo hebt beschadigd. Deze onderdelen zijn namelijk erg gevoelig voor ontladingen van statische elektriciteit (heb je jezelf wel geaard toen je aan het werk aan de pc begon?).