Welke ssd heb ik nodig om alleen windows en 2-3 games op hoef te installeren?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel windows 7

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ligt er aan welke games... De opslagruimte die ene game inneemt kan namelijk sterk variëren. Ik zou toch zeker voor 120gb gaan. Dan heb je altijd nog genoeg ruimte voor drivers etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoe battlefield 4 en een iets (kleinere) game.
Is het lastig om windows 7 van een hdd naar een ssd over te zetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt daarvoor speciale programma's die meestal zijn uitgegeven door de producent van de ssd. Anders zal je een programma moeten kopen of het handmatig moeten doen. (samsung heeft hier hele goede software voor)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de windows 7 DVD (+code) hebt zou ik een verse installatie verkiezen boven een image maken en deze op je SSD plakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan natuurlijk ook ja! Zal wel wat meer tijd kosten dan om alles klaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Genoeg workshops te vinden (oa op internet) over hoe je je systeem van een klassieke hdd naar een ssd omzet. Heb je helemaal geen dure toestanden voor nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat kan wel aardig wat tijd kosten... En voor velen geld de regel: tijd is geld :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt het steeds over tijd en geld. Maar wat kost tijd en geld: Image maken
Nee... Te grote image (HDD = 1TB en staat vol met installaties)
Programma's deinstalleren, zoeken wat er wel niet op moet etc.
Image maken (kost ook tijd)
(mogelijk)
Erachter komen dat het maken van een image van een HDD en dan op een SSD fouten/inconsistenties kan veroorzaken..
Schijf leeg halen, alsnog een clean install Windows 7 doen. of Schijf er in
Windows 7 Installeren
2-3 spellen installeren En dan het heerlijke gevoel van een clean install.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MrTomaat
Klopt zeker, maar je moet wel toevallig een schijf/usb hebben liggen. En met hulpprogrammas zoals Samsung Magician kan je gemakkelijk kiezen wat je wil overzetten en is zowiezo sneller dan het herinstalleren van windows + drivers en games. En het verschil in gevoel met een clean install bij ssd's is altijd al kleiner.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of je nou gebruik maakt van een bepaalde 'universele' methode of een door de ssd-fabrikant uitgedokterde methode om je hdd naar ssd over te zetten dat maakt toch geen verschil in benodigde tijd? Soit, beide methoden hebben hun voor- en nadelen. Een clean install kan maar hoeft niet per se. Kijk of je andere redenen hebt om voor de ene of de andere methode te kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daki, uit mijn ervaring weet ik dat de 'universele' methode voor veel mensen vrij ingewikkeld is. (Waarom zou je het moeilijk doen als het ook makkelijk gaat.) Verder is het op die methode vaak moeilijker om slechts een selectie van de bestanden en programma's over te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 'universele' methode is niet ingewikkelder dan de methodes van de diverse fabrikanten. En als je dan toch maar een selectie van bestanden of programma's wil overzetten kan je al evengoed er toch voor kiezen de hele handel incl windows te herinstalleren.

Andere antwoorden (1)

Ik zou je de Samsung 840 EVO aanraden van 120gb of 250gb. De 840 EVO serie is op dit moment een van de beste en goedkoopste ssd's.
Zelf heb ik een EVO van 500gb en ik ben er zeer tevreden mee.