waarom heeft mijn wifi signaal beperkte verbinding?

Soms werkt de wifi prima en soms staat er in eens een geel driehoekje met "beperkt" er bij. dan werkt het internet ook niet..
hoe kan ik dit oplossen, ik heb geen zin constant de router aan en uit te zetten.

modem (experiabox v8) -----> sitecom WL 340

beide netwerken dezelfde naam, zelfde wachtwoord en beveiligingstype.
heb er goed verstand van maar dit is een mysterie..

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb hiervoor gekozen omdat de experiabox te slecht bereik heeft. De dhcp server staat daarom ook uit voorde sitecom

Toegevoegd na 2 uur:
Het ligt ook niet aan het kanaal of dergelijke storingen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
5.2K

Het beste antwoord

Stel DHCP bij de Experia zo in dat je Sitecom router altijd een gereserveerd (hetzelfde)IP krijgt. Op je sitecom stel je in dat je internet afkomstig is van een modem, hierdoor wordt dan de DHCP requests transparant doorgelaten aan wifi klanten. Je kunt checken of dit zo werkt door 'pathping www.google.nl' in een dosvenster te typen. Als je sitecom niet als extra hop wordt gezien dan staan je instellingen goed. type hierna 'ipconfig /all' in dat zelfde dos venster. Nu moet je standaard Gateway / DHCP / DNS naar hetzelfde interne experiabox adres wijzen(standaard is dat 192.168.0.254 geloof ik)

P.S. zet de leasetijd van DHCP op een tijd langer dan een uur(paar dagen tot 'forever' is prima)

Toegevoegd na 1 minuut:
GV zet er automatisch http:// voor... dat moet bij pathping weggelaten worden dus alleen vanaf www.......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De sitecom uitzetten. Dit geeft problemen met het uitdelen van de lokale ip adressen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer op één of beide routers een ander kanaal te kiezen. Er is een kans dat de bijgeplaatste router (sitecom) een kanaal gebruikt dat toevallig ook door een van de buren in gebruik is, en dan log je in op een ander netwerk, met andere inlogcodes. dan heb je wel verbinding met een netwerk (alleen niet je eigen) maar geen internet omdat de inlogcodes niet kloppen.
Ik krijg namelijk hetzelfde gele driehoekje als ik op een vrije hotspot inlog, totdat ik een box aanvink met de acceptatie van de voorwaarden, dan heb ik ineens wel internet omdat de gateway je dan pas doorgeeft.
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De buren kunnen wel storen inderdaad, maar je zal geen verbinding maken en krijgen met verkeerde inlogcodes, juist de codes zijn om je te weerhouden van het verbinden van het netwerk van een ander, niet alleen zijn internet.
Ook niet logisch dat een versterker zelf gaat proberen te verbinden met een netwerk wat hem niet opgegeven is.
Ik denk toch wel dat het aan het kanaal ligt.
Waarom werkt het soms / als je het opnieuw installeert?
Je kijkt op de experia en ziet dat deze op (bijvoorbeeld) kanaal 1 uitzendt.
Op de sitecom kijk / zoek je de experia en deze zal hem vinden (op kanaal 1)
Dit wordt opgeslagen in de sitecom.

Standaard staat de experia op zelf het beste kanaal kiezen (op het moment van installatie was dat kanaal 1, maar omdat er constant storing is en verandering mogelijk kan het zijn). Dat de experia tijdelijk naar kanaal 6 springt omdat hij hier een sterker signaal / minder storing kan geven.
De sitecom verwacht nog steeds de experia op kanaal 1, maar kan deze nu niet vinden.

De op dit moment te verbinden laptop zoekt een accesspoint, hij zal het dichtst bij de sitecom staan en hiermee verbinden.
Aangezien de sitecom zijn volgende doorgeefpunt, de experia, niet kan vinden via kanaal 1 krijg je wel verbinding (met de sitecom), maar geen internet (met de experia), wat een beperkte verbinding weergeeft.

Oplossing: in je experia een handmatig wifi netwerkkannaal kiezen (kies kanaal 1,6 of 11)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Da's echt bullshit, immers kan jou telefoon of ander draadloos apparaat je wireless netwerk vinden als de router hopt naar een ander kanaal... je apparaat hopt gewoon mee...