Is het mogelijk om je C: schijf uit te breiden?

Mijn C: schijf (windows 7) is maar 58GB deze gaat snel vol en ik kan daardoor geen nieuwe programma's instaleren (zoals Photoshop, color Efex etc.)

Ik heb al het een en ander opgezocht over het vergroten van de C: schijf maar kom niet tot een goed antwoord.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

58Gb is "toevallig" een van de nuttige groottes van een SSD schijf.
Als dat klopt dan is uitbreiding eigenlijk alleen mogelijk door er een grotere SSD in te zetten.

Heb je er meerdere harddisk in zitten?
Dan kan je ruimte vrij maken door je "mijn documenten" niet op de C schijf te zetten.
Andere data zet je natuurlijk ook niet op je C schijf.

Sommige programma's en spellen hoeven niet perse op de C schijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vergroten is niet makkelijk ligt er ook aan of je schijf in 2en is gedeeld of dat het een kleine ssd schijf is.
Bij het 2de is het niet mogelijk.
maar je kan ook programma's op je D: schijf zetten en houd je dus ruimte over op je C: schijf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eerst eens of er meerdere partities op die harddisk staan.

Als dat niet zo is kan je de schijf natuurlijk niet zomaar uitbreiden maar zal je ze moeten vervangen.

Staan er wel meerdere partities op de harddisk en is er op de andere partities nog ruimte zat? Ga dan na een backup te hebben genomen aan de slag met Easeus Partition Master free.