Wat kan de oorzaak zijn van dit 'wazige' beeld laptop ineens?

Hopelijk komt plaatje zo ook gelijk mee :)

Hier is een laptop ( zoals deze: http://tweakers.net/pricewatch/247244/hp-pavilion-dv7-2250ed-%28vj230ea%29/specificaties/) dus ook niet "stokoud" met Win7 en alles ook hardwarematig is up to date.
Geen malware of andere meuk erin gelukkig.

Geeft ineens een beetje raar beeld, zonder dat (voor zover ik kan nagaan en al herstelpunt terugzette) iets grafisch is aangepast.

Deeltjes van een regel of beeld zijn 'alsof je door een bril kijkt waar vette vingerafdruk ook op zit'.
Hoe of waardoor kan dit zo gekomen zijn en is het nog te herstellen?

Toegevoegd na 1 dag:
Nog steeds blijft beeld wazig op bepaalde plekken maar vooral in tekst duidelijk te zien (mail etc), maar er is nog iets dat opviel...
Zodra bv youtube iets afspeelt is beeld wel goed te noemen, maar zodra dan even full screen lukt het niet en dus de melding: "Druk op escape om de volledige modus uit te schakelen"

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zie veel vlekjes op het scherm, maar dat is wellicht vuil. Zoals een reactie hieronder: pas de resolutie eens aan van je scherm. Als dat niet helpt, probeer de naam van je videokaart te vinden en download de laatste drivers hiervan. Werkt dat niet: wellicht een LCD kabeltje die niet goed zit. In dat geval een keertje laten repareren misschien?

Probeer eens rechtermuisknop op je bureaublad, dan schermresolutie. En dan een andere resolutie.

Ik zie op je foto dat het woord "Ultimate" deels wegvalt. Als + kan gemeld worden dat er op die plek dan wel een blauwe achtergrond zichtbaar is, dat is prettig want dan zijn het waarschijnlijk geen dode pixels. In theorie zou de logo-afbeelding die Windows weergeef op het inlogscherm, aangetest kunnen zijn, door een harddiskfout of iets dergelijks. Maar dan verwacht je andere ruis daarvoor terug te zien, dus die kans acht ik niet zo groot. Wellicht zou er iets kunnen zijn met het geheugen van je videokaart. Is het altijd op dezelfde plek van het scherm, of wisselt het?

He kunt proberen het scherm schoon te maken. Dat kan de oorzaak zijn. Als je dat probeert zal ik wel screen clean spul gebruiken. Dat kun je in deze webshop kopen:

Bronnen:
http://www.allekabels.nl/playstation-psp-k...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100