Ik krijg telkens zwart scherm bij windows vista, weet iemand hoe ik dit oplos?

ik weet niet sinds wanneer, want ik heb het al een tijdje. Maar als ik gewoon op de computer zit, wordt het scherm soms een paar seconden zwart. Op de achtergrond gaat alles gewoon verder, maar het is onwijs irritant. Weet iemand hoe ik dit oplos?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
capthavoc
10 jaar geleden
Dit gebeurd vaak als je bijvoorbeeld een spel/programma opstart hij moet wisselen van resolutie. kijk eventueel of er ene update voor je videokaart driver is ?
ook kan je screensaver een probleem zijn ? deze staat misschien op enkele seconden met de tegenwoordig monitor mag je die gerust uitzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wat doe je dan vervolgens om alles weer normaal in beeld in te krijgen ? Of komt beeld vanzelf weer terug ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beeld komt automatish na een paar seconden terug, maar het blijf gebeuren en het begint na een tijdje toch wel irritant te worden

Het beste antwoord

Ik heb dit ook bij een bepaalde monitor. Bij mij is het de monitor zelf; die is kapot. Probeer een paar uur een leen-monitor van goede buren. Als het dan niet optreedt, weet je het zeker dat het de monitor is. (Als je dan nog garantie hebt - direct om laten ruilen!) Als het dan óók optreedt: dan zou ik denken aan het installeren van een ander OS. Vista is nu niet echt de meest populaire... Als de PC nog geen 6 jaar oud is, zou Windows 7 wel moeten willen. Of bijv. Linux Mint of Ubuntu - die zijn helemaal gratis. Als het dan nog optreedt, zou ik pas gaan denken aan andere hardware die faalt (zoals de videokaart. Maar je kan ook direct al eerst een andere videokaart proberen natuurlijk).