waarom werkt een philips battery pack niet voor tablet samsubg tab2?

Ik heb een battery pack om mijn smartphone extra op te kunnen laden. Dit apparaat werkt blijkbaar niet voor mijn tablet samsung tab 2. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Waar je naar moet kijken zijn de voedingen (adapters). Daar staan een amperage op (bijvoorbeeld 0.5 A of 500 mA). Het kan zijn dat de voeding voor de tablet zwaarder is dan voor de telefoon.
Ook het voltage kan hoger zijn, dat je telefoon 5V nodig heeft en de tablet 9V.

Zowel het voltage als amperage moet goed zijn, wil het apparaat gaan opladen. Mocht dit hetzelfde zijn, dan zit er misschien iets in de aansluiting, maar ik gok dat dat gewoon de mini-USB is en dat de stekker er wel goed in zit.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stekker van samsung geeft 5V en KAN 2A geven. Philips portable power geeft 5 V en 1 A. Maar hij doet helemaal niks. Ik heb aan de ene kant de Samsung stekker en aan de andere kant de "volwassen" USB aansluiting
Thecis
10 jaar geleden
Als de tablet van Samsung is, vraagt deze dus 2A. De battery pack geeft maar 1A en dit is te weinig voor de tablet. Dit zou dus heel goed je probleem kunnen zijn. Bottomline (als de tablet van samsung is), je kan de battery pack van Philips dus niet voor je tablet gebruiken omdat de battery pack te weinig vermogen heeft. Ik heb hetzelfde gehad met Externe Harde Schijven. Ik had de adapter niet meer en een universele adapter deed het niet omdat het amperage te laag lag. Vervelend, maar weinig aan te doen...