Wat is een goeie videokaart voor ongeveer 200 euro?

Ik wil een pc bouwen met het volgende:
Moederbord: ASRock 970 Pro3 R2.0 AM3+
Processor: AMD FX-8320
8 GB ram DDR3-1600
en een 650 watt voeding.
Maar ik zoek nog een goeie videokaart, liefst eentje die grote spelletjes aan kan. Zoals Battlefield 4.
Welke videokaart raden jullie mij aan voor ongeveer 200 euro?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor 200 euro heb je geen high end kaart maar wel het geluk dat er vele reviews zijn geschreven voor kaarten binnen je budget, kijk een bij pc bladen wat deze adviseren.
En voor dat geld heb je al een goede kaart.

Antwoorden (3)

Ik ga ook een game pc bouwen.
Hij is ongeveer hetzelfde alleen dan een intel i5
Ik heb als videokaart de radeon r9 270.
En deze videokaart kost 160 en kan bf4 aan op ultra.
Ik weet niet precies hoeveel fps.
Maar op medium haal je 60+ fps.
Ik hoop je hiermee genoeg geïnformeerd te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie,
Ik ben niet heel bekend met FPS, je hebt verschillende merken van de r9 270 ik ga zo even naar de verschillen kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fps is frames per seconds oftewel beelden per seconden.
Dus hoe meer fps hoe vloeiender het beeld loopt.
de HD 7950
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is de beste die te krijgen is voor minder dan € 200 op dit moment: http://tweakers.net/pricewatch/350997/sapphire-r9-270x-2gb-gddr5-toxic-boost/specificaties/.
Ze past ook in jouw pc.
Ze heeft een kloksnelheid van 1,1 GHz, met een turbo frequentie van 1,15 GHz.
En ze heeft 2 GB GDDR5-geheugen, met een snelheid van maar liefst 6 GHz!
De geheugen busbreedte is 256 bit, wat ongeveer gemiddeld is.
Ze heeft ook een standaard aansluiting, namelijk PCI-e 3.0 x16, die ook in PCI-e 2.0 x16 werkt. En er zit ook een HDMI-aansluiting op, DVI-D, DVI-I, en Display Port.
En ze kost € 199,99, dus afgerond € 200.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens, perfecte videokaart voor 200,- zeker kopen deze.