kan ik twee interne ide schijven bij mijn sata master schijf plaatsen, en hoe moet ik de jumpers zetten?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik kreeg het antwoord dat het moet kunnen, maar het lukt alleen maar om één ATA/IDE schijf bij een SATA schijf te plaatsen. Raar, maar waar ...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

SATA en IDE zijn gescheiden bussen dus dat is geen probleem, echter moet één van de twee IDE schijven op MASTER ingesteld worden, en de ander op SLAVE. Het is gebruikelijk i.v.m terminatie de MASTER op het eind van de IDE kabel te monteren.
Hoe de jumpers moeten staan is afhankelijk van de fabrikant van de IDE schijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook beide schijven op CS (Cable Select) zetten, en dan is de schijf op de eerste connector master en op de tweede connector slave.