Hoe kan ik 2 routers aan elkaar koppelen met een LAN-kabel?

Ik woon in een studentenhuis met Wifi, maar de router wordt door aardig wat mensen gebruikt dus erg snel is deze niet. Ik heb dus een eigen router gekocht (een Netgear JNR3000) en ik wil deze als apart Wifi-netwerk instellen. De huidige router heeft 1 ingang en verder is er ook maar 1 internetkabel te vinden die dus naar die router gaat.

Kan ik ervoor zorgen dat ik mijn Netgear router werkend krijg? (Ik wil liever niet de naam etc. van de huidige router overnemen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of dit mogelijk is. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je internet er niet sneller op wordt.

Antwoorden (2)

Als je een ethernethub plaats tussen de twee routers kun je ze aan elkaar koppelen. Maar het kan op meerdere manieren. Bij de bronnen een link met vrij duidelijke uitleg van de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De methode op de site heb ik geprobeerd, maar werkt niet, aangezien de router 1 slechts 1 poort heeft. Maar een netwerkswitch en daar gewoon de twee routers op aansluiten zou het moeten doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat zou moeten werken. Het kan wezen dat je wel op je oude router eerst moet inloggen en de instelling open zetten. Eventueel geef je het IP van de nieuwe router hard mee.
Ja zeker, je kunt op de LAN-aansluiting van de primaire router een ethernet-kabel aansluiten. De andere kant sluit je op je nieuwe router aan op de WAN-aansluiting, oftewel de aansluiting waar je normaal je modem voor je internet op aansluit. Dan moet het werken, maar om via het interne netwerk contact te hebben met andere gebruikers (zoals voor bijv. het delen van bestanden met andere studenten zonder het via het internet te doen) moet je de DHCP-server uitschakelen op je nieuwe router. Dat staat vast wel in de handleiding hoe dat moet. Voor de rest volg je gewoon de gewone configuratie die in de handleiding staat. Voor extra performance kun je er een andere firmware opzetten, zoals DD-WRT (als dat kan bij jouw router).