Hoe krijg ik een streepje naar rechts boven de letter e als ik mijn laptop gebruik?

Ik krijg maar geen streepje op de e vanaf mijn laptop, zoals in de woorden passe of jose, hoe kan ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
142.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ééééééééééééé! nanananana!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
eerst de komma boven(staat onder de dubbele komma) indrukken, dan de klinker.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Op unix-systemen lukt dat vaak door voor de basisletter een ['] te tikken.
Apple is ook unix gebaseed maar weet niet of het daar ook werkt.
Windows werkt met ALT-codes. Zie daarvoor het antwoord van C4th.
ronron1212
5 jaar geleden
Hier boven staan heel wat eenvoudigere oplossingen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zoek op Google een woord met een é en selecteer dan de é en dan ctrl+c en als je de é wilt gebruiken doe je ctrl+v

Antwoorden (16)

toetscombinatie alt+130
of je tikt eerst een quote'je en daarna een e
(moet je wel toetsenbord instelling NL hebben).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier zit hij onder de " gewoon typen en dan die toets indrukken die blijft staan dan zie je nog niets pas als je een letter gaat typen komt hij er te staan
é é
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het gewoon een apostrof tikken, en meteen daarna de e : resultaat : é.

Als ik een woord dat begint met een e tussen aanhalingstekens wil zetten, moet ik na de apostrof een spatie doen ('ergens' ; anders staat er érgens')

Geldt trouwens ook voor de á en de ó en de ú en de í , affijn, alle accenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst ' en daarna de e intypen = é (of ctrl+alt+e)
eerst `(zit naast de 1) en daarna de e intypen = è

dan heb je nog
" + e = ë
^ + e = ê
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle bovenstaande tips (over eerst het streepje intikken en dan de letter) werken alleen maar, als je je toetsenbord instelt op "VS International".
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op NL doen ze het ook gewoon...
Het is alt 130
Op je laptop moet je wel je numlock aanzetten (vaak FN-knop met numlock toets, rond de I
Hier zijn ze allemaal te vinden:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een mogelijkheid is: ALT + 0233
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst het streepje dan de letter ongeacht welke letter; klinkers, zo werkt het bij bijna alle tekens. Dakje^ enz. Wanneer je twee puntjes boven bv een 'e' wilt hebben, shift + ", daarna de letter 'e of i' enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik Windows XP:

Alt 160 = á
Alt 133 = à
Alt 130 = é
Alt 38 = è
Alt 161 = í
Alt 141 = ì
Alt 162 = ó
Alt 149 = ò
Alt 163 = ú
Alt 151 = ù

Toegevoegd na 44 seconden:
Alt 38 moet zijn Alt 138
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg de é door met mijn wijs- en middelvinger linksonder
Ctrl en shift in te drukken en dan de e te typen. Ik onthoud al die getallen niet en dit dus wel.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doet hij bij mj niet.
je kan ook figuur invoegen en dan kan je allemaal figuren invoeren zoals een paragraaf en een euro teken en ook allemaal A tjes en E tjes
14 jaar geleden
Gewoon de e intikken en daarna met een viltstift er een streepje boven zetten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het goed even toe te voegen dat je onder Windows met de combinatie Ctrl + Shift kan wisselen tussen de Amerikaanse en de Nederlandse toetsenbord instelling. Dit zijn vaak van die zaken waar je enorm lang naar op zoek kan zijn, maar die wel werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
èèn streepje of twee, nee grapje.
Ik doe het gewoon met de toets onder esc, en dan de e intikken, en dan zonder de hooflettertoets, want anders krijg je ~
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij apple: (alt)+(e)+(e)
Bij de meeste andere laptops: (')+(e)
Als dat niet werkt: (alt)+(1)+(3)+(0).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij Apple nieuwe stijl de e-toetss ingedrukt houden . Krijg je de de lettertekens in het klein met de nummers erbij . Dan 1 toetsen met ingedrukte toets ! Voila!