Is 59 graden normaal tijdens een stresstest van cpu?

Mijn cpukoeler is een be quiet shadow rock topflow, met een i7 4771 3.5 ghz
http://www.bequiet.com/en/cpucooler/287
Mijn cpu temperatuur bedraagt 22 graden bij internet gebruik & bij een stesstest maximum 62 graden. Is dit normaal!!
Ik gebruik speedfan/hwinfo64 en voor stresstest prime 95.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is vergeleken met heel veel computers nog koud.

Het beste antwoord

Dat lijkt tamelijk normaal. Hoe lang heb je de CPU laten lopen op maximum?

Ter vergelijking:
http://www.overclockersclub.com/reviews/bequiet_shadowrock_topflow_sr1/4.htm

Misschien kan je er een paar graden van afkrijgen als je de thermal paste controleert en eventueel vervangt door iets hoogwaardiger, zodat de warmte-overdracht beter verloopt tussen cpu en cooler.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb 15 minuten de prime95 laten draaien en het houd stand bij 58 graden zonder andere applicaties te laten draaien.
De thermal paste is van de koeler zelf be quiet, dus volgens mij is dat wel al één van de betere. Bedankt voor de link

Andere antwoorden (1)

dat is hartstikke netjes :)
mijn 4770k loopt op 79 graden met waterkoeling
die dingen worden gewoon wat warmer

maar elke processor wordt wel zo warm
zolang je onder de 80 graden blijft is er niks aan de hand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het rare is, mijn vorige pc 3770K i7 met enermax etd t60. Als ik dan de stresstest doe, gaat hij maar tot 46 Graden. Nochtans heeft de be quiet dat ik nu heb een betere airflow m3/h!! Dat vind ik wel raartjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat komt omdat er bij haswell koelpasta tussen de IHS zit
en er zit een voltagecontroller ingebouwd in de cpu zelf daarom worden de haswell cpu`s warmer zolang je onder de 80 graden zit is het echt prima
62 graden is echt netjes voor die cpu en daar moet je trots op zijn :P
de meeste haswell cpus worden nog veel heter dan die je nu hebt