ik heb een aspire 7720 met 2 gb werkgeh; maar hij kan 4 gb aan dus ik doe er 2 bij maar hij geeft het niet aan ,wat kan ik daaraan doen ?

Ik dus die laptop en er zit 2 gig in maar hij kan makkelijk tot 4 gig aan.
dus ik doe er 2 gig bij ,kijk bij eigenschap mijn computer staat er nog steeds 2 gig
Moet ik iets anders doen ,of veranderen ,
M,v,g fred

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grote kans dat je geen 64-bit-besturingssysteem gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
32bit ondersteunt ongeveer 3,5GB

Antwoorden (2)

Misschien zit het latje niet goed op zijn plek. Je kan ook eens proberen om de latjes te wisselen van plaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thank you ,ik zal het proberen ,maar ik hoor ook van andere dat je dat moet veranderen in de bios ,kijk in de bios 2 gig ik denk wat moet je dan veranderen en hoe b,v,d
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms kan je een stuk van de RAM aan het videogeheugen toewijzen. Maar in dit geval zal dat de fout niet zijn hoor. Je kan wel soms eens controleren hoe veel geheugen hij herkend in de BIOS. Je kan naar de BIOS gaan door op F2, F1, DEL,.. ofzo te rammen nog vòòr het windows-logo. Jouw computer zegt meestal welke knop je moet drukken om naar de BIOS te gaan ('push xxx to enter setup') tijdens het opstarten. En dan bij de tab "System Info" zie je meer gegevens over het systeem. Probeer ook eens om alleen met dat nieuwe latje op te starten, als dat niet lukt dan kan je evengoed terug gaan naar de winkel om het latje te wisselen. In zeldzame gevallen kan het gebeuren dat het latje niet compatibel is met de notebook. Komt niet zo vaak voor, maar het kan wel. Ik vermoed dat jouw notebook DDR2 667MHz latjes ondersteund, wss heb je een DDR2 800MHz latje mee gekregen. Meestal werkt dat wel, maar sommige notebooks vallen daar wel over, en dan moet je ècht werken met een 667 latje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie nu ook dat jouw toestel maximaal 350MB kan reserveren voor het videogeheugen, dus daar dien je ook wel rekening mee te houden bij het eindresultaat. En ook als het een 32-bit Windows is, dan gebruikt hij maar ongeveer iets van een 3,5GB (is een onoverkomelijke limitatie van hoe die software werkt),, wss pakt de hardware voor het videogeheugen wel een stuk van die overige 500MB, dus in principe maakt dat dan niet veel verschil. De windows geeft dan bij eigenschappen mss wel aan dat je 4GB hebt (min het videogeheugen) maar als je dan bij taakbeheer gaat kijken dan geeft die inderdaad een ander resultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus lukt het nu?
Veel geheugen werkt alleen in kits. Als de latjes goed aandrukken niet werkt, en ze omwisselen ook niet werkt, dan is het raadzaam een kitje te kopen met 2x2 of 1x4 GB "DDR3"-RAM geheugen. Dit zou dan moeten werken.