Moet een homeplug-setje op dezelfde stop zijn aangesloten?

Ik woon in een huis dat is verdeeld in twee delen met twee voordeuren. Er wonen acht mensen maar er is maar één plek waar een internetaansluiting zit en dat is in het bovenhuis. Ik woon zelf helemaal beneden en gezien het internet van maar 30 Mbps gedeeld wordt door 8 mensen en ik ook nog eens ver van de router afzit heb ik niet altijd goed draadloos internet. Nu weet ik dat er zogehete homeplugs bestaan waardoor je internet via het stroom kunt laten gaan, maar gezien het bovenhuis op een andere stop zit aangesloten dan het benedenhuis is mijn vraag of het nodig is dat beide plugs op dezelfde stop aangesloten zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat is onvoorspelbaar. Ze werken meestal wel als ze op dezelfde groep zijn aangesloten. Op verschillende groepen is het afwachten. Het hangt van een aantal factoren af, waaronder de lengte van de bedrading. De enige manier om er achter te komen is het uit te proberen.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt helemaal heb het thuis ook soms werkt het wel en soms niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke. Het is een beetje te duur om het te kopen zonder zeker te weten of het werkt, dus dan zal ik even iets anders moeten verzinnen. Maar bedankt voor je antwoord!